Sidor

fredag 15 juni 2012

China Glaze, The Hunger Games-kollektion

Eftersom jag har varit lite förvirrad av namnen i Hunger Games-kollektionen har det förekommit lite spekulationer och information i kommentarerna. Bland annat fick jag veta att alla lacken från början hade andra namn, men att de inte sågs helt med blida ögon av filmbolaget och att de därför byttes ut. Idag hittade jag av en slump en nyckel till namnen på lacken, de ursprungliga och inspirationen till dem.

Om någon mer än jag är intresserad, så delar jag här med mig av dem. Fetstil är namnet de har nu, kursiverat är namnet de hade tänkt från början, och jag skickar även med numren på lacket, som är det enda som är lika i båda varianterna.


  • #80613 Dress me up. Primrose - inspirerat av Prim.
  • #80614 Foie gras (gåslever - uäck!). Rebel - inspirerat av Gale.
  • #80615 Fast track. Catnip - inspirerat av Katniss.
  • #80616 Hook and line. Coal hearted - inspirerat av District 12.
  • #80617 Stone cold. Joined at the seam - inspirerat av The seam, Sömmen, där Katniss bor.
  • #80618 Smoke and ashes. Fight to the finish - inspirerat av natthimlen som speldeltagarna tittar upp i.
  • #80619 Agro. We could runaway - inspirerat av skogen Katniss och Gale jagar i.
  • #80620 Mahogany magic. Baker's son - inspirerat av Peeta.
  • #80621 Harvest moon. Cinna-moon - inspirerat av den guldfärgade eyeliner Cinna bär.
  • #80622 Riveting. Fire in flight - inspirerat av den flammande fågeln, härmskrikan (Mockingjay).
  • #80623 Electrify. Heat of the moment - inspirerat av Katniss och Peetas kläder när de visas upp på arenan.
  • #80624 Luxe & lush. Flaming gems - inspirerat av Katniss klänning under intervjun.
Så - någon mer än jag som fick lite klarhet? De gamla namnen var ju klart bättre och lättare att se inspirationen bakom, men så kan det gå om filmbolagen lägger näsan i blöt. Kan ju hälsa dem då att den här boken och serien hade gått mig rätt så obemärkt förbi om det inte hade varit för nagellacken. Så kan det gå.