Sidor

torsdag 28 juni 2012

Biltema: Lancia Delta S4

Den här bilen var väl den av älskade makens fyra utvalde jag kände kunde bli lite knepig att få till. För att den är så mörk, och för att jag inte har någon riktigt bra guld som inte är überglittrig.


Jag tycker dock att jag lyckades ganska bra med de här färgerna trots allt. Guldet fick bli det mörkt antikguldiga Saints of ruin från BB Couture och det svarta var en toral no brainer eftersom Black tie från Nox Twilight nästan alltid täcker med ett lager.


Jag funderade på att lägga tejpen i v-form på nageln, men beslutade mig ganska snabbt för att bespara mig det huvudbryet och nöjde mig med en diagonal tejp på varje nagel i stället, i lite olika nivåer. Jag vet inte vad som hände med pekfingret, förutom att det blev skitfult, så jag tycker vi låtsas om som att det inte finns. Okej?


Älskade makens kommentar
Lancia Delta S4 från SCX. Vid 1980-talets mitt hade utvecklingen inom bilindustrin och det relativt fria grupp B-reglementet inom rallysporten skapat några av historiens brutalaste tävlingsbilar. Mittmonterade motorer med turbo och upp till 1000 hästkrafter i lätta rörramskonstruktioner där karossdelarna mest var till för att det skulle se ut som vanlig bil. Och detta i bilar som framfördes på smala skogs- eller bergsvägar. Dödsolyckorna både bland förare och publik lät inte vänta på sig och efter 1986 års säsong förbjöds Grupp B. Delta S4:an var vidareutveckling av 037:an i förra inlägget, nu med fyrhjulsdrift och lanserades under 1985 års säsong. Hade gärna sett att SCX gjort den i Martinifärger precis som den 037:a ni såg igår och som väl får anses vara synonymt med Lancias rallybilar. Färgen på denna modell är inte nån favorit men än så länge den enda som finns tillgänglig förutom en otroligt svåråtkomlig spansk special edition av just Martinifärgerna. Det är annars en fin modell som går mycket snabbt runt banan.