Sidor

söndag 13 maj 2012

Nailart Sunday: RBL, Look rich be cheap

Söndag och sol. Jag har varit på en mysig promenad av en sorglig anledning, då vi spred askan efter mina svärföräldrars hund som dog för några veckor sedan. På en fin plats, med solen i ansiktet. 

Men är det Nailart Sunday så är det. Det här bar jag visserligen i torsdags, men jag sparade det till idag.


Jag hade alltså ett lager av A-England Excalibur som jag inte riktigt kunde låta vara, så jag lade över ett lager av Rescue Beauty Lounge (RBL) Look rich be cheap. 18 mil lång namn där...
LRBC är ett klarlack med glitter i guld och lila. Det är snudd på hälften/hälften, men jag tycker det slår över lite åt att vara mest guld.


Glittren är små och sprider ut sig fint på nageln utan en massa duttande. Det går att bygga det opakt med fyra lager eller så, men det kommer jag nog aldrig mer orka göra, har gjort det en gång. Det ser kanske lite gropigt ut på bilderna, men det såg inte ut så irl. Ett lager Seche Vite räckte bra över.


Matchar med en gyllene svan med kristallvingar. För den stod där i vitrinskåpet och blänkte åt mig, så den fick det bli.

Betyg 4/5 som effektlack. Det beror såklart på vad man har under, men jag gillade verkligen den här varianten oväntat mycket. Det är snyggt över lila och orange också, råkar jag veta.