söndag 13 maj 2012

Kicks, Summer fling

 En solig dag som idag, som känns som den första sommardagen (om det bara inte hade blåst så kallt och jävligt) passar det finfint att lacka med något som heter Summer fling.


Det här kommer, om jag inte misstar mig alldeles, från Kicks sommarkollektion, och är ett härligt korallrosa jellylack med gyllene skimmer. Det är bra tryck i färgen, nästan så ser ut att vara lite neon, men det är skirt.  Mina bilder gör det inte helt rättvisa - det är bra mer tryck i färgen tycker jag. Och ju mörkare det blir ute desto mer lyser lacket på nageln. I like! Jag ser dock tydlig VNL, som inte syns så mycket på bild, så vill man ha ett heltäckande resultat rekommendrar jag underkläder.


Det är fyra lager på de här bilderna. Toppat med Poshé torkar det ändå förvånansvärt snabbt, jag kunde hänga tvätt och ha mig endast en kvart efter avslutad lackning. Förutom att det var så rackarns skirt hade jag inga problem alls med appliceringen. Det lägger sig där det ska vara, drar inte med sig lack och jämnar ut sig fint på nageln. Jelly när den är som bäst.


Lagom till matchningsbilderna dog batteriet i min kamera, så först några timmar senare (i lite annat ljus) lyckades jag fotografera av lacket tillsammans med Lilla E:s väldigt blomsterprydda diadem.

Betyg 4/5

PS. Ni vet väl att alla mina bilder är klickbara?

12 kommentarer:

  1. Är inget större fan av rosa men denna gillade jag. Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid gillat rosa egentligen, men efter chocken jag utsatte mig för i oktober har det varit svårt med rosa lack. Jag börjar dock återhämta mig så sakteliga.

      Radera
  2. Snyggt! Summer Fling står utan tvekan på min inköpslista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var överraskande trevlig.

      Radera
  3. Nja, jag är skeptisk ;-) För snäll för min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den ÄR vassare på riktigt. Bör spanas in irl. Som sagt tycker jag att den har lite neonkänsla över sig.

      Radera
  4. Snygg matchning. Väldigt sött lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötta ja - jag tänker på sorbet! Måste vara finishen.

      Radera
  5. Humm.. har kikat på detta och det har nästan följt med hem, för vackert är det.. men jag hoppar det nog nu om det är så skirt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jellyskirt är det. Underkläder kan nog vara en bra idé om det trots allt får hänga med dig hem någon gång.

      Radera
  6. Väldigt fint, tråkigt att det är skirt. Men det måste nog följa med hem från Kicks..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite som sorbet på fingrarna. Väl värt besväret, om du frågar mig.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!