måndag 28 maj 2012

IsaDora, Papagayo blue

Idag är det älskade makens födelsedag och bara för det fick han välja lack. Hoppas han blir glad när han kommer hem från jobbet och ser Papagayo blue från IsaDoras sommarkollektion på mina tassar.


Blått, eller kanske hellre blålila, med blått skimmer i. Väldigt snyggt faktiskt. Skär sig kanske en aning mot min hudton, vissa blå färger gör mig nikotingul och det är ju sådär lagom attraktivt (dessutom är det 13+ år sedan jag senast tog ett bloss).


Jag har två lager här. Man kana ana VNL men det är ingenting som stör mig. Då är jag mer gnällig över att jag sabbat det på ena lillfingret, men så går det när man sitter och messar på mobilen innan lacket är torrt. Lite smågnällig över att det hamnat torkade flagor av Seche Vite i själva lacket. Syns först när det torkar. Och så hatar jag borsten, men det vet ni ju redan.


Matchningen då - hur tänkte jag där? Jo, ett lack som heter Papagayo blue = papegojblå. En film som handlar om en papegoja. Som heter Blue. Och är blå. Behöver knappast mer motivation än så.

Betyg 3/5 Uppdaterat 29 maj. Betyget ändrat till maxbetyget 5/5 på grund av att det faktiskt är helt underbart.

12 kommentarer:

  1. En så otroligt glad och härlig färg! Har inte köpt det ännu, men kommer förmodligen att göra det snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevlig faktiskt. Hade fått bättre betyg om det inte varit för värsta borsten i nagellackens historia. ;)

      Radera
  2. Det här är superfint. Blir riktigt köpsugen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag passade på när H&M hade sin rea på IsaDora-lack, men jag hade lätt kunnat betala fullpris för den här.

      Radera
  3. Gillar inte riktigt Isadora som lackmärke, (dyra, små och med kvastborste)men köper ibland...
    Det här är underbart, lär plocka till mig om det finns på rea iaf!

    SvaraRadera
  4. Klockren matchning ;) Och en underbart lack!

    SvaraRadera
  5. Älska matchningen! Och lacket :) 5/5 kan jag inte annat än att hålla med om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matchningen var ju en riktig no brainer för mig. Visste det i samma ögonblick jag såg det i flaskan. :)

      Radera
  6. Färgen är väldigt snygg och matchningen klockren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt så fint att det nog kommer hamna på tårna inom en snar framtid. Flytta ner, så att säga. ;)

      Radera
  7. Hehe, min man skulle nog snarare ha sett det som ett straff att få välja nagellack åt mig... Fint lack, i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju sådan himla tur att alla i familjen tycker det är kul att bestämma lack åt mig när jag inte kan bestämma mig. Ibland ser man inte skogen för alla träd etc. etc... ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!