tisdag 15 maj 2012

IsaDora, Marzipan

Tänka sig att jag lyckades köpa mig ett gäng nagellack när H&M sålde IsaDora för 39:-. Ett av dem var Marzipan som jag haft ögonen på ett tag, och idag när älskade maken "beställde" ljusgröna naglar, såg jag min chans.


Måste dock säga att mina tankar inte direkt går till marsipan av den här färgen. Pisagenötter kanske? Eller som jag sa till Stora J: "Det ser ut som sån där glow in the dark-färg. Utan glow." Sådan där man brukar kunna hitta i små små prickar på urtavlor, för att man ska kunna se vad klockan är när det är mörkt. Ganska lysig pastellgrön alltså.


Vad jag tycker om den breda kvasten vet ni vid det här laget. Inte. Gör appliceringen allt annat än lätt att hysa sådant agg mot det redskap färgen ska påföras med. Pasteller i sig brukar också kunna vara lite knepiga och den här krävde tre lager för att sluta vara randig. Hyfsad torktid med Poshé dock, så jag ska inte klaga.


Hade ingen Prinsesstårta hemma att matcha med, och om det heter Marzipan ska det matchas med det. Letade helt enkelt upp en bild på en Prinsesstårta i "Sju sorters kakor". Jag har den i två upplagor. Är man kokbokssamlare (i allmänhet, om bakning i synnerhet) så är man.

Betyg 3/5.

14 kommentarer:

  1. En trevlig färg! Men, som du säger, inte så marsipanig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte marsipan alls. Ser smaskig ut ändå. :)

      Radera
  2. Attans, jag missade H&M's halva priset kampanj. Lyckades aldrig ta mig in till stan:( Marzipan är jag lycklig över att jag redan äger, den är snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej! Attans osis! Tur att du redan har Marzipan då. :)

      Radera
    2. Såg i tidningen idag att Lindex har samma kampanj denna veckan så jag får försökata mig dit istället:)

      Radera
    3. Oh! Tack för tipset. Känner att jag kanske missade någon. ;)

      Radera
  3. Very beautiful and fresh looking green!

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is! Very much spring. :)

      Radera
  4. Den ser ju jättefin ut! För övrigt är "sju sorters kakor" kanske den bästa kakboken! Jag har en massa andra bak-kokböcker men jag återvänder så gott som alltid till den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! Jag har många fina bakböcker som jag tittar i, men jag plockar oftast fram den här när jag verkligen ska baka. Absolut bästa receptet på drömmar, och jag har testat en del... :)

      Radera
  5. det är en söt färg. Hehe, det blev ju lite humori i det... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Humor passar bra såhär på onsdagsmorgonen. :D

      Radera
  6. Den är riktigt mysig färg! Jag känner mig extremt duktig som gick förbi HM och inte gick och köpte en massa lack, när jag faktiskt lovat mig själv att avvakta tills lönen kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var RIKTIGT duktigt gjort. Själv fick jag en oväntad slant, så då unnade jag mig, annars hade jag gått miste om den här rean jag med. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!