tisdag 8 maj 2012

IsaDora, Black rose

Oooooookej. Ska vi ta oss ett snack om den här flaskan kanske? 
Jag tillhör Team Hata-IsaDoras-Breda-Borste, vilket jag inte direkt varit hemlig med. Men jag har då aldrig, aldrig, upplevt den fullt så jävlig (ja jag svär) som jag gjorde när jag lackade idag. Vet inte om det är en extra kass borste i just den här flaskan, men jag kan väl säga som så att om borsten är för bred för att få ner i den smala flaskhalsen utan att bryta stråna - ja då är det något som är fel. 


Det är ju rejäla designproblem här känns det som. Skulle jag få önska så skulle borsten vara 2 mm mindre bred, så skulle jag slippa se ut som om jag lackat genom att hälla lacket över nageln. Och om flaskhalsen var lite vidare så skulle det vara lätt att hämta mer lack. Och om flaskhalsen vore kortare skulle det inte hamna massa lack där när man lackar, som sakta torkar och proppar igen den redan alldeles för smala halsen.


Nog om den usla designen för här - hallelujah! - hittar vi det lack jag hoppades att jag hade skaffat mig med Midnight in Moscow. Svärtat med tydligt rött skimmer. Så vackert att jag swoonar lite. Två lager använda, toppat med Seche Vite så det torkade snabbt som attan.


Black rose, funderade jag och kliade mig i huvudet. Sedan kom jag på det! Depeche Modes bästa album ever, Violator, är ju svart och pryds av en ros. Sagt och gjort.

Betyg 4/5. Kan inte ge högre med alla problem jag hade. Hade det varit i min önskeflaska (se ovan) hade jag gett maxbetyg.

17 kommentarer:

  1. Jag har använt mitt en gång. Jag klarar inte borsten. Det är ett bekymmer med IsaDora. Jag tror de som gillar den kan leva med en smalare pensel och vi som hatar den skulle kunna börja använda IsaDora igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela flaskdesignen känns ju liksom... fel. Brann det i huvudet på någon på designavdelningen eller? o_O

      Radera
    2. Boffat för mycket lackångor skulle jag gissa...

      Radera
  2. Läcker färg! Jag tillhör nog kategorien som gillar den breda borsten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då gissar jag att du inte har naglar som är smalare än borsten. Som jag har. ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Ruskigt snyggt! Och ur en reaback på Ica dessutom.

      Radera
  4. Om du vill ha ett liknande, kanske OPI Royal Rajah Ruby/China glazes Short & Sassy kan vara nåt?
    Tydligare än Midnight in Moscow, snyggare tycker jag. Du slipper ju pusko-designen då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Royal rajah ruby ligger ju ganska högt upp på önskelistan, om man säger så. ;)

      Radera
  5. Var tvungen att kolla hur penseln såg ut i min flaska och jag upplever den inte som speciellt bred. Inte om man jämför med de flaskorna som det står WIDE BRUSCH på som typ Marzipan.
    Skulle nog inte vilja påstå att penseln på Black Rose är mycket bredare än typ China Glaze penslarna. Men allt är ju givetvis relativt och beror på breda naglar man har. Jag har ju inga större bekymmer med den riktigt breda penslarna på mina breda naglar själv;)

    Vad man än tycker om flaskdesignen och de omdiskuterade penslarna så är Black Rose ett underbart vackert lack:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt vidrigt bred i min flaska. Måndagsex? ;)

      Radera
    2. Då var det ju skit att måndagsexet skulle hamna hos mig med babynaglarna. ;)

      Radera
  6. Great polish and I love that last pic - one of my most favorite albums ever :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. The combination of a beautiful polish and Depeche Mode feels like it never can go wrong. :)

      Radera
  7. jag äger faktiskt inte ett enda lack från IsaDora men synd om det var så jobbigt att använda-färgen var ju snygg. Gillar iofs breda, platta penslar men ja, man ska ju få ner dem i flaskan igen sen. Sally Hansens Insta-Dri är också sådär felkonstruerade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Platta penslar har jag generellt inget emot, det är när de blir för breda för mina naglar som jag tycker det är lite jobbigt.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!