Sidor

torsdag 31 maj 2012

Depend #6011

Magnetism igen. Jag blev ju inte så överdrivet förtjust förra gången, och den känslan lever kvar. Det är inte värst roligt med de magnetiska lacken. Nu har jag testat i varje fall.


6011 är i ickemagnetiskt skick ett grönblågrå skimrande lack. Med magnetens hjälp delar det upp sig och blir blågrått med gröna ränder. Snyggt förvisso, men jobbigt att lacka på.


Här har jag använt mig av den rekommenderade metoden - först baslack, sedan ett lager av 6011 över samtliga naglar. Därefter ett lager lack och fort som attan fram med magneten över nageln. Så nära man kan komma och en nagel i taget. Den här gången var det pekfingret som inte var med på den leken, så upplever jag att den är min mest välvda nagel också. Avsluta med topplack.


Ännu en kylskåpsmagnet med en galen utomjording på. Är det magnetiskt så är det.

Betyg 2/5