Sidor

måndag 9 april 2012

Tag! You're it!

Captain Janeway, eller förlåt, LackyNails-Mona, har taggat mig. Det lilla busfröet. Och får man en order av kaptenen är det bara att lyda.

1. Vad är din go-to nagelprodukt?
Måste som flera andra före mig svara att det är mitt Seche Vite, som jag nästan är lite kär i.

2. Vad ger dig mest självförtoende?
Sådant kommer inifrån. Jag får mer självförtoende av att jobba med sådant som är/varit jobbigt i mitt liv. Att ha "överlevt" gör mig starkare och ökar mitt självförtoende. Här har yogan varit mig stor hjälp.

3. Varför bloggar just du?
Det började med en livsstilsblogg som jag tror jag började med för att jag gillar att skriva och uttrycka mig. På den hamnade en hel del inlägg om nagellack och i samma veva publicerade jag en bild på varje manikyr jag testade på Facebook. Fick där förslaget att blogga om det, och tog till sist steget till Mrs Data målar naglarna förra sommaren. Ångrar inte det steget en sekund.


4. Om du försover dig, vad är det första och enda du slänger på dig i sminkväg?
Om jag ens bryr mig så blir det mascara. Har inga problem att vara osminkad.

5. Du verkligen unnar dig något, vad är det första du tänker på?
En flaska med gott mousserande vin. Jag älskar prosecco, men ska det vara riktigt fint så blir det champagne. Veuve Cliqout är en favorit.

6. Favoritmärke? (tolka den som du vill)
Hoppsan! Väljer att tolka den på nagellacksområdet... Jag har ju en rätt så full låda med China Glaze lack, så jag svarar väl det.

7. Vilken är den dyraste skönhetsprodukten du äger?
Räknas parfym? Jag har några dyra flaskor, som Chanel Mademoiselle, fast den har jag inte betalat själv. Får nog svara att det är min guldiga Chanel-skugga och mitt Peridot-lack. Hm... Idel Chanel märker jag nu. Anar vi ett mönster?

8. Vilken är den billigaste?
Det är ju inte dyrt för mig om jag får presenter.... Fast som jag betalat själv är det nog något från H&M, ett 10 kronors-lack eller så.

9. Du ska äta middag med dina kompisar, är det viktigt med smink då?
Nej. Kan man inte ha naket fejs för kompisarna när ska man då kunna ha det? Vi träffas oftast hemma hos någon, men om vi förmodar att vi skulle gå ut och äta så kanske att jag skulle vilja ha lite mascara, men det är inte viktigt. Det är egentligen aldrig viktigt med smink.

10. Någon helig hudvårdsrutin du inte kan leva utan?
Rengöra och återfukta! Minst en gång om dagen, två om jag varit sminkad. Jag älskar att smörja in ansiktet och känna hur huden slörpar i sig fukten.

11. Pest eller kolera: samma färg på naglarna för alltid eller samma frisyr resten av livet?
Tyckte inte det var svårt alls - självklart väljer jag samma frisyr resten av livet. Jag har inte bytt frisyr på 3 år, det är långt och lockigt. Jag kan till och med sluta färga håret och låta det grå komma till sin rätt, om jag bara får måla naglarna precis som jag vill i fortsättningen också.


Avslutar taggen för mig där. Meningen är att man ska tagga vidare till 11 nya, men jag kan inte ens komma på 11 som inte redan har blivit taggade av någon annan. Sno den om ni vill helt enkelt. Länka bara tillbaka till mig då är ni snälla.