Sidor

lördag 7 april 2012

H&M, Happy purple

Eftersom jag sabbade min gula manikyr som jag planerade att ha ha över påskdagarna, bestämde Stora J att jag skulle ha "en snygg lila". Av de 6 ovisade lila jag radade upp framför henne valde hon det här, Happy purple från H&M. Har några år på nacken och tillhörde en sådan där ytterst tillfällig kollektion, så det är ingenting ni hittar i butik idag.


Det är ett mörkt lila lack med skimmer i blått. Skimret syns dock inte när det väl kommer på nageln, utan ger mer en glans åt lacket. Jag var besviken som attan på att det inte såg likadant ut på nageln som i flaskan, men den sorgen känner jag att jag har kommit över. Det här var mycket snyggare än vad jag mindes det. Kommer också ihåg att det då flagade av i stora sjok, ett problem det delade med sina kolletionssyskon Happy grey och Happy pink. Ska bli spännande att se hur det tycker om mina naglar idag och om jag får behålla det på dagen ut eller inte.


Formulan är helt okej, det har dock en liten tendens att leta sig ner i nagelbanden. Jag målade på två lager. Upplever lite tip wear idag, som jag inte är helt förtjust i. Målade på det här under fredagsmyset igår, när vi för en gångs skull satt hela familjen i soffan för att titta på "Tintin och Enhörningens hemlighet". Helt okej, men jag är ganska så nöjd med att ha väntat till dvdn. Såg den med svenskt tal igår så jag slapp höra dem kalla Milou för Snowy och Dupond/Dupont slapp heta Thomson/Thompson.


Dagens matchning är mina übersöta påskhönor som tillverkats av vännen H:s storasyster P. Jag tycker hon ska sälja dem på torget för herremingud vad de är fina!

Betyg 3/5.

Glad påsk på er! Ät mycket ägg och godis!