onsdag 18 april 2012

Gina Tricot, Sky blue

Surprise! Det här gillar jag oväntat mycket nämligen. Jag kommer absolut öka på samlingen med fler Gina Tricot-lack.


Sky blue är just precis det, ett mycket ljust blått med ytterst diskret skimmer. Tankarna dras till en molnfri sommarhimmel. En sådan där solig dag som är perfekt att sitta med solglasögonen på i skuggan och läsa hela dagen. Just det - i skuggan. Med solskydd. Jag blir max beige på sommaren.


Aaaaaaanyhow. Appliceringen var det lite si och så med. Jag har tre lager här, men tycker fortfarande att det kanske ser lite ojämnt ut. Det är ingenting jag tänker bry mig om dock. Förutom att jag tyckte det var svårt att få jämnt har jag inga problem med det här. Det är ju så himla vackert! Gissar dessutom att det kanske hade varit lättare applicering om jag haft flödigare med färg på penseln. Ska testa det nästa gång.


Insidan på en av favorittekopparna. Present från Stora J och fyller alla mina krav. Skön att hålla i, skön att hålla om, rymmer lagom mycket te och är snygg. Fanns på Indiska, såg inga sist jag var där men man vet aldrig.

Betyg 4/5

8 kommentarer:

  1. Fin färg! Jag har provat ett Gina Tricot lack nu, ett gult, som var jobbigt att måla med. Randigt torts tre lager. Men färgen är fin på det med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var rätt så urplockat bland lacken när jag var där, så jag tog de jag tyckte såg finast ut, Var något blaskigt gult med som jag kände på mig jag skulle bli ledsen över, så jag hoppade över det.

      Radera
  2. Svar
    1. Till och med älskade maken sa lite oh och ah när han såg det. så det måste det vara. :)

      Radera
  3. Jättefint! GT:s lack är över lag väldigt bra, imo. Äger två och ingen av dem var svåra att arbeta med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har upplevt dem som lite streaky, men med rätt antal lager så.

      Radera
  4. Gillar oxå de GT-lacken jag testat so far. Just detta tilltalade mig inte så mycket, te-muggen däremot är så fin:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade det överraskande mycket. Gillar att bli överraskad. Och just nu dricker jag soppa ur just den temuggen. :)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!