Sidor

måndag 23 april 2012

Depend #220

Jag har ju varit lite ängslig för rosa lack sedan mitt infall att ha oktober som rosa månad förra året. Därför blev jag nästan lite förvånad när jag fann mig själv stående med tre rosa Depend-lack i näven häromsistens. Det var rea, 3 lack för 25 kronor, och jag hade alla andra i realådan. Typ. Lilla E blev glad i varje fall. Och nu efter en tids blå, lila, bruna och annorstädes mörka lack så kände jag djupt in i min vårlängtande själ att det var dags för någonting som kan påminna om jordgubbsglass. Valet föll på #220. Fråga mig inte när det släpptes eller vilken kollektion det tillhört för jag har ingen aning.


Ett rosa lack alltså. Med skimmer i, av den där typen som jag börjar tycka är typiskt Depend-skimmer. I flaskan ser skimret silvrigt ut, men väl på nageln ger det faktiskt en lätt gyllene ton. Jag gissar att det tar upp färg från det rosa, dock. Mellanrosa kanske? Tänker på tuggummi, Barbie och sockervadd. Kanske att jag tycker det är eller ett par nyanser mörkare på riktigt än vad mina bilder visar.


Titta där - lite sol på naglarna minsann! Det var mer skirt än vad jag trodde och jag har tre lager på bilderna. Jag anar fortfarande VNL men inte så att det stör mig. Som vanligt med Depend är det lättlackat. Allt hamnar där jag vill ha det, inget rinn ner i nagelbanden eller så. Jag börjar bli van vid att Depend (nästan) alltid är flawless när det kommer till appliceringen. Det får gärna fortsätta så - bra vanor gillas.


Bara för att man är 40+ behöver man väl inte se tråkig ut? Jag köpte mig således en alldeles knallgrön vårjacka för några år sedan. På köpet fick jag det här rätt så knallrosa nyckelbandet som matchar det knallrosa fodret i jackan. Jag skulle vilja påstå att det matchar naglarna betydligt bättre på riktigt än vad det ser ut som här. Lacket har alltså mer samma färg som nyckelbandet än en rökt lax. Bara så ni vet.

Betyg 3/5. Jag älskar inte rosa än, men jag är inte livrädd för det heller.