söndag 1 april 2012

Butter London, Branwen's feather

Slarvigt målat, snabbt fotograferat och sedan for vi och lämnade ifrån oss Chilipojken för några dagar. Nu är jag hemma igen och känner mig oinspirerad, men ett inlägg få det bli i varje fall.


Hade sett swatchar på det här lacket så jag kände ett visst behov av att införa det till samlingen, och då det fanns ett kvar i NailMails överskottsshop så slog jag till. Svart bas med lila skimmer. Syns bra i flaskan och om man verkligen får sol på det, annars är det ganska mesigt tycker jag. Inte alls vad jag hoppades på. Det blir liksom lite för svart och det lila drunknar rätt så rejält. Som det är i flaskan är det jättevacker, en det vill inte riktigt överföras till nageln. Synd.


Målade två lager. Egentligen hade jag tänkt mig tre men tyckte såg okej ut efter det andra så jag nöjde mig där. Är väl inte helt nöjd med det beslutet utan önskar att jag hade lagt på det där tredje lagret i varje fall.  Målade väldigt slarvigt också, så det är inga appliceringsproblem eller formulabesvär som gör att lacket är kladdigt på bilderna - det var bara jag som jäktade lite.


Heter lacket något med fjädrar så blir det matchning därefter. Här i form av ett fjäderprytt öronsmycke som jag lånade av stora J.

Betyg 3/5. Jag gillar, men önskar att det lila hade slagit igenom mer.

6 kommentarer:

  1. jag köpte det enbart för namnet och tycker också skimret drunknar för mycket i basen.

    SvaraRadera
  2. Ja det var väldans vad mörkt det blev... synd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hoppas ju på att det ska se ut som i flaskan, men nej.

      Radera
  3. Fint ändå, tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är fint, men det hade varit ÄNNU finare om det lila slagit igenom. Så att det hade sett ut som svarta fjädrar på riktigt som jag hoppades på.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!