fredag 30 mars 2012

Holofredag: Sminkan, Resistance is futile

Gah! Jag blir skvatt galen på att min kamera inte vill fånga holo. Ibland går det bra, och då undrar jag alltid vad jag gjorde för rätt, men oftast går det käpprätt åt ett varmt ställe. Som idag.


Vi firar holofredag idag, och jag som har helt slut på färdiga hololack nu, plockar fram mitt fina underbara holotopplack som Sminkan har förärat mig med. Och eftersom jag saknar ett orange hololack så fixar jag mig ett själv. Här är det ett lager av topplacket Resistance is futile över två lager av L'Oreal #450. Det är mycket snyggare på riktigt - tro mig. Skitkamera.


Det blir varma regnbågar av den här kombinationen, ser mest gula och orangea toner med hintar av silver och lila. Snyggt som fasiken faktiskt. Önskar att mina bilder kunde göra det rättvisa, men inte. Märks det att jag kommer från Närke nu när jag gnäller så dant?


Och om man nu får ett topplack med Star Trek-namn så matchas det med Star Trek. Till och med med den film som hade Resistance is futile som tagline, utmärkta Star Trek VIII: First Contact. På omslaget kapten Picard, Data och den stygga Borg-drottningen. Och så ett litet klipp från YouTube som jag hittade. 


Inget betyg på franken/sprankenlack - det vet ni vid det här laget.

10 kommentarer:

  1. Riktigt fin kombination. Orange holo hör ju inte till vanligheterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ju inte det, så jag fixade min egen. :)

      Radera
  2. Svar
    1. Visst blev det! Mycket nöjd faktiskt. :)

      Radera
  3. Kul att du gillade den och vilken perfekt matchning! Jag har funderat på vad du skulle välja och hoppades på detta. :D
    Det är otroligt smidigt med ett holo-toplack. Man kan alltid göra allt till holo. Hoppas du har mycket glädje av det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag smider planer så det skvätter om det!
      Hade inga problem alls med dagens matchning - en riktig no brainer för en nörd som mig. :)

      1000 gånger tack igen och bamsekram!

      Radera
  4. Så fint färg att ha hololack på, jag är jättesugen på att göra något i korallholo...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, det skulle nog bli urtjusigt! :)

      Radera
  5. Vilken färgglad kombo! Jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju svag för orange så det var inte ett SÅ svårt val.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!