onsdag 14 mars 2012

Depend #279

Hur man vet att jag inte har ett jobb - jag hinner med fyra blogginlägg på samma dag. Tre här och ett på "livsstilsbloggen". Har man inget roligt får man skaffa sig. Typ.


Lilla E tyckte det var dags att jag glittrade till naglarna lite och plockade fram det är lacket ur otestade lådan, Depends nummer 279. Och nog glittrar det alltid, det kan ingen förneka. I en svagt orangetonad bas hittar jag tjockfullt med smått guldglitter och spridda inslag av lila, rött och grönt. Jag tycker hela lacket får en kopparton när jag tittar på det. Femöringar, för oss som minns dem. Med glitter på.


Självklart passar det här bäst som layering, men är man dumenvis som jag är så ska det ändå testas på egen hand. Således är det fyra lager här. Funderade på ett femte men struntade i det - det blir glesare på bild än vad jag upplever det irl. Glittret sprider ut sig fint och jämt och man slipper dutta ut det, men som sagt - glest. Äter topplack gör det också, föga överraskande. Hittills har jag lagt på två lager och det sjunker ner allteftersom, så det blir nog ett tredje lager senare. Det här kommer bli en mardröm att ta bort...


Matchade med söta orangea katten, Cullen. Han ville helst slippa vara i närheten av mina stinkande naglar, vilket kanske syns på hans min. I bakgrunden syns även Schumi som tvättar tassarna. Hon var nog glad att hon inte matchade det här.

Betyg 3/5

By the way - det är är inlägg nummer 200. Hur ska jag fira det tro?

19 kommentarer:

  1. Vilken vacker katt han är! Vackrare än lacket, även om det inte är något fel på det heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då skulle du se hans svans - den är ståtlig den. Men han är ju verkligen supersöt, mattes lilla gull. Ligger vid mina fötter nu.

      Radera
  2. Oooh katt!!! Såååå söt <3 Han ser verkligen skeptisk ut på bilden..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han en sötnos? Hans "syster" är liks söt men inte alls intresserad av att vara med på bild så ofta.

      Radera
  3. Oj! När är denna depend från? Har aldrig sett det! Jag gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osäker på det faktiskt. Hittade den i en realåda på Ica men fann ingen info alls om det när jag sökta på Depends sida. Jag jag tycker att det ser juligt ut. Min misstanke var att det var från någon presentförpackning som någon spräckt, men jag kan ha fel.

      Radera
  4. Jag har heller aldrig sett lacket förr. Jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett mysterium. Själv nöjer jag mig med att kalla det snyggt, men Lilla E är eld och lågor.

      Radera
  5. Känner inte heller igen det trots att min samling på just Depend är ganska diger. Ett spännande lack och det känns inte så mycket Depend över det vilket gör det ännu mer intressant:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns lite mysko. Jag kanske bara hade tur?

      Radera
  6. Grattis till 200:adrade inlägget förresten:)!

    SvaraRadera
  7. Tycker lacket var väldigt snyggt faktiskt! Å andra sidan så är jag riktigt svag för just glitterlack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har blivit lite avskräckt från glitter. Mina naglar är inte riktigt kompis med dem... Men själv tycker jag de är jättevackra så ibland är det bara att ge efter för skönheten.

      Radera
  8. Åh, det där såg super-fint ut! Är det från höstens kollektion?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt ingen aning. Hittade det skramlandes i en realåda på Ica.

      Radera
  9. Jag köpte lacket i igår och trodde det var från julkollektionen 2011 eftersom det fattades ett... men såg nu att det skulle heta 278, så nu har jag ingen aning iaf! Hur som helst är det kanonsnyggt!!

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!