torsdag 8 mars 2012

China glaze, Kinetic candy

Jaha. Snö. Vad fasiken ska det vara bra för? I ren protest väljer jag alltså att lacka på ännu ett lack från China glaze vårkollektion Electro Pop. Pilutta dig snöelände!


Känns kanske lite ironiskt då att jag väljer det isblå Kinetic Candy. Å andra sidan är det en pastell och pasteller är lika med vår i min bok. Ljuvligt blå det här faktiskt, lite mintig. Tänker mer än lite grann på tandkräm...
Vad den där svarta pricken på ringfingret är? Hade kanske lite väl brådis med att lacka på det andra lagret. Fick en luftbubbla i det. Tålamod är inget jag är värst begåvad med.


Jag har alltså två lager lack här, båda ganska flödiga. Ändå torkade det förvånansvärt snabbt med ett lager Poshé över. Vad skrev jag nu? Poshé? Var det inte Seche Vite det där topplacket hette som jag brukar lovorda och kalla för my precious? Och jo, det var det. Men idag är det Poshé som testas av lilla mig och jag är mycket positivt överraskad. Kan vara så att SV får se sig slaget här. För jisses vad fort det torkade och härdade. Nästan så det snurrade till i skallen på mig.

Om ni undrar så är det en viss liten Cactus som skickade Poshé mig vilket jag är oerhört glad och tacksam för. Jag har varit sjukt nyfiken på det men inte kommit mig för att beställa hem det. Så tack och nig till dig, Cactus.Tror vi måste ses irl någon gång så jag kan få bjuda dig på en bakelse.


Och tittade vad jag hittade - en hel hög med ljusblå servetter. Inhandlade på IKEA. 19 spänn för 50 stycken brukar det väl vara. Har svårt att åka till IKEA utan att komma ut med ljus, servetter, måttsatser och orkidéer.

Betyg 4/5. På Kinetic Candy alltså.

17 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut, påminner det mycket om For Audrey tror du?

    SvaraRadera
  2. *flaskjämför*
    Nä, jag tycker FA drar mer åt grönt, den ser redigt turkos ut när man ställer dem bredvid varandra. Inte dupes alltså. Det närmaste jag har är Tranquility från Diamond cosmetics, men då blir KC lite gråare.

    SvaraRadera
  3. Hur var formulan på det här?

    Jag är också väldigt sugen på att testa Poshé. Får nog bli en flaska när jag beställer nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var väldigt lättlackat och lätt att styra, men jag har läst om flera stycken som har haft problem med den här kollektionen. Hittills inte jag. *ta i trä*

      Radera
  4. Poshé är dessutom bra eftersom det inte innehåller toluene. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu en fördel - det blir bara bättre och bättre. :)

      Radera
  5. Haha, det går inte att gå ut från Ikea utan att ha handlat. Har detta lacket och jag var väldigt nöjd med det, härlig färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt fantastisk. Sitter och beundrar naglarna mest hela tiden. Ibland är det "tur" att man inte har ett jobb att sköta. ;)

      Radera
  6. Fast jag hade ju sämre timeing den här gången, du hann ju köpa eget topplack först ;) Men bra att det var nått nytt kul att testa iaf :)
    Ja det tycker jag vi får göra! Jag har visserligen aldrig haft vägarna förbi Örebro i hela mitt liv, men nån gång blir väl den första :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint här. Vi har ett slott och en jättestor Svamp. ;)

      Radera
  7. Fint. Mycket fint faktiskt. Funderar på om det här står i min låda eller om jag aldrig beställde det. Får åtgärdas isf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen har du fått hicka? ;)

      Helt klart värt att ägas. Är lite småkär faktiskt.

      Radera
    2. Ja, det var väldans. Mobilen måste fått spunk

      Radera
  8. Fint. Mycket fint faktiskt. Funderar på om det här står i min låda eller om jag aldrig beställde det. Får åtgärdas isf.

    SvaraRadera
  9. Fint. Mycket fint faktiskt. Funderar på om det här står i min låda eller om jag aldrig beställde det. Får åtgärdas isf.

    SvaraRadera
  10. Cactus är verkligen snäll mot dig! Du har fått en verklig vän! Hoppas ni får chansen att träffas IRL. Jag är så glad över de blogg-vänner jag fått möta, Sofia och Emma, då de båda är mina "riktiga" vänner idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns fler än Cactus jag vill träffa. Hade jag inte lovat dig kakor? ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!