Sidor

söndag 19 februari 2012

H&M, Orange Lane

Ännu en H&M-kollektion med ännu en typ av flaskor finns nu att införskaffa. Denna kollektion med gatunamn. Och jag undrar fortfarande lite stillsamt när i hela friden H&M ska bestämma sig för en flaskdesigen och hålla sig till den.... 
Åter till lacket - låtom oss titta lite närmare på Orange Lane.


Vi börjar med flaskan tycker jag. Skitsnygg design - hög, smal med greppvänlig längd på korken. Tillika ostadig. Jag höll på att välta omkull min flaska x antal gånger under lackningen. Very annoying. Borsten har bra längd och sprider ut sig fint, men den är aningens för sladdrig. Sen är det ju ingen hit att tappa hela härligheten och se den rulla över bordet ner på den äkta mattan... Som genom ett mirakel blev det inte värre än lite lack på en tidning och några katthår i penseln.


Lacket är av semijellykaraktär. Alltså som en mix av en jelly och ett krämlack. Underbart vackert orangeröd färg men vilken hiskelig formula! Väldigt rinnig och hamnar överallt. Kryper ner i nagelbanden och jag bara vet att det här kommer jag svära över när jag tar bort det.
3 lager lack för att komma ifrån VNL.


Just do it! Matchar med denna jacka/tröja som har exakt samma orangea färg som lacket, fast jackan är lite blank. Nike som ni ser. Inuti jackan finns Chilipojken. Har har bytt älsklingsfärg. Förut var det grönt och guld för hela slanten, nu är det orange. Sådant hade mormor koll på när det var dags att köpa julklappar. Eller om det var farmor. Kan ju inte jag komma ihåg. Det är ju flera dagar sen...

Betyg 2/5. Den bedrövliga formulan drar ner betyget rejält. Färgen ensam skulle få toppbetyg däremot.