Sidor

söndag 12 februari 2012

Essie, Size matters

Sisådärja, nu har jag lackat mig igenom hela Cocktail bling! Till skillnad från vad jag trodde så blev det favoritlacket ur kollektionen sist. Jag trodde Bobbing for baubles skulle bli min favorit och att Size matters bara var ännu ett rött krämlack i raden, men nej. Jag älskar det här


Jag kan däremot inte svara på vad det är som gör att jag har blivit så kär i just det här. Egentligen påminner det en hel del om China glaze City siren, och faktum är att jag föll ganska så handlöst för det också. Vid en snabb flaskjämförelse tycker jag dock att SM är lite blåare i tonen än CS. Jag har dock svårt att motivera ett köp av båda, så om man redan har det ena kan man nog hoppa över det andra. Om man inte är ute efter fulla kollektioner så klart.


Ett lite mörkare rött krämlack alltså. Lite bärfärgat sådär. Två lager lack i vanliga ordning, men om man är lite mer flödig så kan man komma undan med ett lager, i varje fall på kortare naglar. Sen är det ju bra om man inte sitter som en kringla i soffan när man lackar eller att man ger blanka fan i att tappa borsten till Seche viten ner i en matta full med katthår. Jag vet för jag har testat. Och i vanlig ordning är jag för lat för att rensa upp innan jag tar några bilder. I ärlighetens namn så är jag ganska dålig på att rensa upp överhuvudtaget. För det är så himla tråkigt.


En liten kylskåpsmagnet i form av en röd fjäril. Den i sin tur håller upp det enda julkortet vi har kvar framme, helt enkelt för att det är ett foto av en av världens sötaste små gossebarn i full tomtemundering. Inte min son, utan älskade makens kusins son. Himla gosig lite unge som det var alldeles för länge sedan jag pussade på.

Betyg 5/5

Jag lovar att göra en sammanfattning sedan, men nu ska jag åka hem till mina föräldrar och äta lunch samt bada i deras badkar för allra sista gången. Badkaret jag växte upp med ska nämligen bytas ut, för nu efter 40 år i samma hus ska mamma och pappa bygga om badrummet. Mitt badkar... Känner mig en hel del nostalgisk över det faktiskt.