torsdag 16 februari 2012

China glaze, Peachy keen

Hur gick det här till då? Hur kommer det sig att jag, som ändå var tonåring på 80-talet när aprikos var så poppis, får för sig att skaffa ett aprikost lack? Dum i huvudet kanske? Nej - jag såg så himla många fina swatchar på det att jag drabbades av ha-begär, trots att jag tröttnade på aprikost redan 1986. Fast det är klart - det heter ju Peachy keen, inte Apricoty keen...


I varje fall. Jag klickade alltså hem det och sedan har det stått otestat i Helmer. För hallå - det har den där färgen jag tröttnade på 1986. Hur tänkte jag där? Men så idag kände jag att det var dags. Och. Jag gillar det faktiskt. Knappt så jag tror det själv. Kan ju i och för sig bero på att jag tycker det är mer orange än vad mina bilder visar, och att jag gillar orange är ju ingen hemlighet.


Som så vanligt är med pasteller så kräver det sina lager för att bli jämnt. Tre stycken ganska flödiga närmare bestämt. Konsistensen på lacket var lite geléig, men det gick hyfsat bra ändå. Ja, förutom att det gärna vill ta sig ner i nagelbanden.


Omöjligt att matcha, tänkte jag. Men så rotade jag lite djupare i sminklådan och hittade det här provet på hudlotion som jag fortfarande inte har testat. Det har legat där skamligt länge nu. Caresse Instant Silky Touch från Lancôme alltså. Får nog lägga fram den så att jag använde den efter nästa dusch.

Betyg 3/5

PS. Jag gissar att älskade maken kommer hata det här.

PS 2. Om ni undrar så är Sminkan bäst. Trotsade snöyret ute och hittade fem (5!) hololack med divese sci-fi namn i ett kuvert. Meesa so happy! :)

16 kommentarer:

  1. Jag älskar peechy keen! Underbar färg och den ser jättebra ut på dig :) Och hololack är ju helt klart värt att ge sig ut i snön för, ser fram emot att se dem ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har räddat måååånga holofredar framöver. ;)

      Radera
  2. Till och med jag tycker att det är helt okej, har en flaska i Helmer jag med. Tillräckligt icke-orange för att det ska funka :)

    Jag måste ha startat en trevlig trend där med att skicka lack till dig ;D ...Fast det är då konstigt att det ska vara så svårt att vara originell i den svenska bloggsfären ändå *host host*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först är bäst? ;)

      Erkänner gladeligen att jag trodde du skulle avsky det. Fel man kan ha...

      Radera
    2. Ja, egentligen borde jag nog det, men det är nått med mjukheten i färgen, det är lite mysig :)

      Radera
  3. Haha, Cactus är rolig... Jag lovade ju dig ett lack för lääänge sen mot en plåt kakor. Men visst, jag är oorginell och ska fortsätta skicka till dem som står på "min" lista framöver. Så håll er undan från Skimmerskuggan, Sofia och Nailtastic. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg bara vilken sort du vill ha och skicka adressen så kommer smulorna. ;)

      Radera
  4. Shit... Jag känner att jag måste skriva ett seriöst svar på Cactus reaktion. Jag får en känsla av att ha klivit in på någon annans revir och det var inte meningen. Jag har skickat mina sprankens och frankanlack till flera personer långt innan jag såg att Cactus skickat några lack till Mrs Data och såg därför inte att jag gjorde något "fel". Jag menar, jag ser Mrs Data som en kompis på ett plan, efter våra diskussioner om Worf och allt vad det är. Jag tänkte inte på att vi befinner oss i en "bloggsfär" eller att jag inkräktade eller "kopierade". Jag gjorde något jag gjort massor av gånger förr, skickade ett frankenlack till en "kompis" och de kompisar jag gett lack till tidigare har varit allt från bloggare jag känner mig nära, IRL-vänner eller swappartners och jag har inte förstått att det kan vara någon sorts ensamrätt på att göra så. Jag är jätteledsen att det blev fel och att Cactus känner sig trampad på tårna. Förlåt. Jag såg det inte alls ur den synvinkeln och jag har svårt ibland att veta vad som är de rätta koderna i olika sammanhang och speciellt när det är något som jag uppfattat som ett accepterat och välkommet beteende tidigare, men då har ju ingen annan "tagit" personen innan. Jag är en taktlös och klumpig person och jag ville inte alls såra någon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tror ju jag iofs att Cactus bara skojade när hon skrev sådär. Hostandet och blinksmileysen tyder på det. Jag tycker inte alls att du ska känna att du klampat in i någons revir, för jag känner mig inte inpinkad, om man säger så. Och det blir ju så, som du säger, att man blir kompisar på ett plan i den här bloggvärlden. Och det är ju bara bra och gosigt. Och kompisar vill man göra glada och jag blir superglad när ni vill franka roliga lack till mig, med roliga namn och holo och allt vad det är. Sådant som jag inte har lust och vilja att göra själv.

      Men kakor kan ni få. Undrar bara hur f*n man ska skicka dem för att det inte ska vara bara smulor av dem... Ni får komma hit och fika helt enkelt. Så gör vi. Kram på sig Mrs Worf. :)

      Radera
    2. Hej och hå vad text det blev, hihi :) Nejdå, det var inte alls illa menat! En högst skämtsam kommentar :) Självklart får du (och alla andra) skicka lack till precis vem du vill, jag är bara glad för Mrs Datas skull, ibland behöver hon uppmuntran med alla lack hon kan få ;) Jag vill gärna se mig själv som hennes vän också och då kan jag ju inte göra annat än glädjas för hennes skull när hon får presenter :)

      Sen ÄR det ju svårt att vara originell (om man helt bortser från det här nu då) Folk bloggar om samma lack två dar i följd och särskilt när det är utskick från Nailmail så dyker det upp 50-11 inlägg med samma lack. Vilket ju naturligtvis inte är jordens undergång eller så, men i alla fall... :) Så det var nog bara den associationen som dök upp i huvudet på mig, att det är svårt att vara originell. Så är det det man satsar på så kan man nog ge upp, men kul har vi ändå! :)

      Radera
  5. Okej, då skyller jag på min Asperger. Jag trodde också hon skämtade först men sen blev jag osäker och så spårade det ur lite i mitt huvud. Jag vill ju verkligen inte att Cactus ska tycka att jag försöker ta något ifrån henne.

    Jag tror inte kakor funkar på posten om man inte skickar i kartong så det får nog bli en fika i framtiden. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asperger kan ställa till det ibland. Har ett av mina barn så jag vet. ;)

      Radera
  6. Finns det ingen därute som vill skicka ett gosigt frankenlack till mig med? Jag vill också ha lite kärlek! ;)

    Älskar Peachy Keen, tänker milkshake och av nån underlig anledning kokoslikör... sommarmums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar jag om det inte var efter att jag sett det hos dig som jag klickade hem det... :)

      Radera
  7. Tjusigt! Jag satt och kollade på swatches på det här lacket efter att någon sa att det var en bra dupe på Chanels June. Jag håller nog fasen med! På dina bilder ser det lite mörkare ut än vad jag har sett på några andra ställen och det är svårt att veta vad som stämmer, men det är fint hur som helt! Den här kommer att finnas i min nästa beställning från nailsupplies :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyansen beror ju lite på hur många lager och jag hade tre. Det var ljusare med lager två, men jag tyckte det var lite för ojämnt för att vara nöjd.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!