Sidor

söndag 26 februari 2012

China glaze, Electric beat + Lighthouse

Så var det söndag. Melodifestivalen var trist och vi har fått en livlig diskussion om huruvida Estelle är ett "värdigt" prinsessnamn eller inte. Själv tycker jag det låter som en sagoprinsessa och säger bara så här: även om hon är Sveriges prinsessa så är hon Victorias och Daniels barn och som föräldrar är det de som bestämmer. Så det så!


Som ett utslag av en allmän rojalistisk yra, trots att jag personligen anser att monarkin borde avskaffas, så valde jag att Sverigepiffa mina naglar. Platsar in i på Nail art Sunday också. Och så ville älskade maken att jag skulle ha vårhimmelsblå naglar idag. Valet föll då på Electric beat från China glaze vårkollektion Electro pop. Passade utmärkt med älskade makens val av musik också, eftersom Mind.in.a.box gick varm på Spotify tills jag tröttnade.


Jag penslade på två lager av Electric beat samt toppade ringfingret med två lager Lighthouse. Min förhoppning var att det skulle bli lite guldigt, men i sanningens namn drar det mest åt grönt. Borde jag ju ha listat ut eftersom elementär färglära lärt oss att blått + gult = grönt. Nåja...

Om ni undrar om det inte är väldigt likt Secret peri-wink-le från samma märke så kan jag hälsa att det är det. SP drar lite mer åt det lila hållet, men om jag i förväg hade vetat att de skulle vara  så lika hade jag inte beställt det här. Kan inte riktigt motivera det, liksom.


Tematchning. Just den här burken har jag inte druckit upp själv utan fick i present från Perny då hon vet att jag samlar på Kusmi-burkar. Hon fick nöjet att dricka upp Prince Vladimir. Burken är en jubileumsburk från 2010 när tehuset Kusmi firade 140 år. Jag tror det var 140 år i varje fall - jag kan ha fel.

Betyg 3/5.