söndag 8 januari 2012

Nox Twilight, Poseidon

Det här är ett mysko lack, vill jag lova. När jag beställde det kunde jag hos återförsäljaren läsa att det skulle vara ett neonblått lack, men förutom att det torkade lite plastigt halvmatt så lös neonet med sin frånvaro. I stället fick jag ett vackert dammigt turkost lack, som jag prydde naglarna med nyårsafton 2010. Toppade även med lite Nubar 2010, men de färgskiftningarna kan ni bortse från i just det här inlägget.
Bilden här nedan är tagen 31 december 2010, bilden direkt under den är tagen idag - 8 januari 2012.



Ser ni någon skillnad?
Jamen hallå! Det var turkost för ett år sedan! Nu är det grått! Det är som om det spegelvänt sig själv och gått från att ha varit turkost med några droppar grått till att bli grått med några droppar blått. Jävligt mysko måste jag säga. Och jag lovar och svär att det är samma flaska och jag har inte frankat det i smyg. Det har bara förvandlats. Poff!


Men förutom att det har genomgått den här förvandlingen så tycker jag faktiskt om det. Känner däremot att jag inte kan bedöma det den här gången, eftersom det jag har på mig inte är vad jag en gång köpte. Någon kemikunnig därute som kan förklara för mig?
Det här är dock tre lager och det är en mjukt duvgrå färg, med en blå ton. Fint, men... Ja ni vet. Konstigt.


Matchar detta mysko lack med något från havet, på sätt och vis. När vi var till Danmark sommaren 2010 hittade nämligen Lilla E denna lilla skönhet på stranden. Ni ser att det är en fossil hoppas jag. Ungefär hur coolt som helst och vad passar bättre att matcha det här lacket med? Ett lack med namn från havsguden Poseidon och något som blivit förvandlat till en sten.

Betyg -

17 kommentarer:

  1. Vad bisarrt! Det måste ha varit något ruskigt stort fel på det där blå pigmentet...

    SvaraRadera
  2. Coooooolt! Helt galet att det kan göra så! Att lack kan blekna lite om de får stå länge i direkt solljus har man ju hört om, men att färgen bara försvinner med tiden..! Synd på lacket så klart, men väldigt häftigt! :)
    Undrar om det blir genomskinligt om det får stå ett år till :)

    SvaraRadera
  3. Chaosophia: Bisarrt är förnamnet...

    Cactus: Hade det stått i sol hade jag ju kunnat förstå det, men inte när det varit inne i Helmern.
    Kanske borde återvända till det om ett år igen och se vad som hänt? ;)

    SvaraRadera
  4. Oj vad skumt! Jag har aldrig hört om något likanande!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Man kan väl lugnt påstå att jag blev lite snopen när jag upptäckte det. ;)

    SvaraRadera
  6. Men vad konstigt.... Väldigt konstigt...

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Visst är det! Supermysko!

    SvaraRadera
  8. hej. riktigt bra nagelblogg måste jag säga.
    en fråga…vart har köpt, Butter London, The Black Knight?

    mvh louise

    SvaraRadera
  9. Loisan: Butter London köpte jag när Nailmail hade det som månadens lack för ett tag sedan. De finns på eleven.se också. :) Och tack!

    SvaraRadera
  10. Hahah, hört talas om det där i någon annan blogg också! Skumt är bara förnamnet! :P
    Fin blogg du har, kul med en lackbloggerska som också bor i Örebro! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenvisst är det tokskumt! Vi kanske fick samma batch då? Jag är sugen på att köpa ett nytt och se om samma sak händer igen.

      Radera
  11. Mycket märkligt, nästan så man vill forska lite djupare i det och ta reda på varför. Jäkligt synd på det lacket, orginalet tyckte jag var mycket trevligare än den bleknande versionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också originalet, men vad det blev är inte så dumt det heller. Tycker ungefär lika mycket om båda två, men det känns onekligen lite snopet att en variant är förlorad för alltid. ;)

      Radera
  12. vet att ett diskmedel som var grönt som stod ute i solen blev genomskinligt, men när det stått mörkt...? skumt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Jag hade inte varit värst förvånad alls om det skiftat färg om det stått i solen, men inne i en mörk byrålåda? Skumt är bara förnamnet.

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!