Sidor

fredag 20 januari 2012

Holofredag: Glitter gal, Red 3D

Hur det numera går till när jag får post från Nailmail
Lilla E hämtar in posten, igår kom hon hemhalkandes från skolan samtidigt som brevbäraren kom så hon fick posten rätt i handen. Lilla E springer in i huset, ser på mig med vild uppsyn och meddelar att det är hon som ska öppna. Hon är ju inte dum, ungen, hon vet vad vadderade kuvert adresserade till mamma innehåller. Sedan öppnar hon paketet och befriar de små flaskorna från sin bubbelplast. Igår var jag inte i samma rum som henne utan roade mig med att lyssna till hennes förtjusta pipanden när hon rullade ut tre hololack från Glitter gal ur sitt bubbelplastfängelse.
Och sedan målade hon om naglarna i all 3 färgerna. Det här var dock den hon tyckte var snyggast, så den får det bli idag.


Sådan tur att solen skiner och sådan otur att jag i varje fall inte kan få holoeffekten att visa sig på nageln. För här var det regnbågar minsann. Kanske inte helt linjära, men snubblande nära.
Flaskan är yttepytteliten och korken är därefter. Jag som gillar lite längre korkar för att få ett bra grepp hade lite problem att få in rätta knycken, men jag tycker nog att jag skötte det rätt så bra. Inte överdrivet mycket kladd.


Pröva att klicka upp bilderna så syns holot bättre. Hoppas jag.
Jag har lackat på två lager och har inget topplack på bilderna. Jag behöver tunna ut mitt Seche Vite och har inte riktigt haft lust att ta tag i det. Hololack brukar kunna glänsa så bra ändå, ibland till och med bättre utan överlack. Har jag hört. Det här är dock första gången jag testar utan, mer av lathet än något annat.


Nu så! Här här det lite mer regnbågar, och det är så här jag ser det mest hela tiden. Det är kanske inte direkt en sprakande röd vi talar om här, mer en rosatonad röd. Sonen kallade det för rosa rätt av och blev bryskt tillrättavisad av sin lillasyster. Jag tror att det är holot som dämpar det röda något. Om jag inte har ljus på det är det tydligt rött, men när holot ger sig tillkänna får det röda ge vika. Egentligen gör ju inte det så mycket, det blir snarare det bästa av två världar. Rött och holo.... Mmmmm....


Och så en matchningsbild till. Jag har dåligt med holografiska pryttlar hemma, men jag har fortfarande en röd amaryllis som blommar för fullt. Just nu ståtar den med 4 blommor. Amaryllisen var den enda julblomma jag hade hemma den här gången och hade inte pappa kommit över med den hade jag inte haft den heller.

Betyg 5/5. Alltså - det är ju rött. Och holo.

Och så niger vi och tackar Skimmerskuggan för påhittet med holofredag. För er som är lagda åt nailart-hållet så kommer LeLack köra Nailart Sunday för er som är intresserade av att haka på. Själv sysslar jag sällan med sådant, men man vet aldrig. Och tipsar vidare gör jag så gärna.