Sidor

onsdag 4 januari 2012

H&M, Beige

En miniflaska med beige krämlack? Kan det vara något?


Jomen kanske inte så tokigt faktiskt, när jag väl lackar på det. Det här har nämligen stått bra länge i lådan utan att bli testlackat, men nu när jag gör det så är det inte alls så fult som jag hade väntat mig. Faktiskt riktigt vilsamt för ögonen efter mina sedvanliga färgkaskader.


Appliceringen var det inga problem med, och det täcker bra efter två lager, som jag bär det här. Lacket kom med i en förpackning om fyra lack och det här är det sista av dem jag testar. Det är nämligen så att jag köpte dem enbart för att de var på rea, egentligen var inte färgerna något jag i vanliga fall hade plockat på mig. Det fanns en annan färgfyra som lockade mig mer den gången, som jag fick i present av en kompis.
Jag kan tycka att det är lite tråkigt att de här minilacken bara säljs i flerpack. Hade de funnits i separata flaskor finns det en och annan jag hade kunnat tänka mig en backup på, men jag köper icke på mig ett fyrpack till. No way.


Även om färgen är vilsam för ögonen och passar min bleka hudton förträffligt, så är det ju sådär lagom sexigt med beigea naglar. Mina tankar går inte alls osökt till dagens matchning - plåster. Så det var ju en himla tur att jag hade "hudfärgade" plåster hemma och inte bara sådana med Disney-motiv och Hello Kitty. Skriver "hudfärgade" för jag har då aldrig haft den där färgen på min hud. Är alldeles för mycket av en blekfis för det.

Betyg 3/5. Gav ju en trea till det bruna lacket i samma flerpack, och det här gillar jag faktiskt bättre. Även om det ser ut som plåsternaglar.

PS. Var på H&M igår, och de hade faktiskt kvar en hel del av det här fyrpacket. Kan ju inte ha varit alltför poppis med andra ord...