Sidor

tisdag 31 januari 2012

Essie, Cocktail bling

Dags för lack 3/6 i Cocktail bling-kollektionen att få pryda mina naglar. Bestämde mig efter mycket velande för det som har namngett hela kollektionen. 


Och vad har vi här då? Det beror lite på ljuset har jag märkt. Ibland är det grått, ibland blått men oftast är det en dämpad lila. Pastellblurple kanske? Tankarna går lite till blåbärsglass. Krämfinish. Inte värst märkvärdig men väldigt snygg. Sober. Lugn.


Jag har två lager här och hade inga problem alls med lacket. Det hamnade där jag ville ha det och jämnade ut sig fint på nageln. Torkar snabbt.
Känner att jag inte har värst mycket att säga om det här lacket. Känns som att jag har sett det förut och det har jag antagligen. Jag hade högst troligt inte köpt det på egen hand, men är på inga sätt ledsen över att jag nu äger det.
Kan väl tillägga att jag tycker att färgerna i den här kollektionen mer är vår för mig, än vinter. Den känns väldigt pastellig, typisk vår i mina ögon.


"Döden i Venedig" av Thomas Mann. Jag har ju läst bättre... Omslaget matchade bara så bra.

Betyg 3/5.