Sidor

måndag 30 januari 2012

Divided by H&M, Stuck in yellow

Älskade M som gav mig det här lacket i present! Tack tack tack! Det är verkligen helt underbart och jag måste nog skaffa mig en backup på det.


Gult krämlack i miniflaska alltså. Finns på en H&M i din närhet. Jag älskar gula lack och det här är inget undantag. Jag tror faktiskt att det här kan vara en ny gul favorit. Färgen är helt bedårande. Primärgul, som en äggula. Love!


Men som vanligt när det gäller gula lack (och varför är det så med just gult?) så är det lite besvärligt att applicera. Jag har tre lager på bilderna för det såg bra randigt ut även efter lager två. Sedan bestämde jag mig för att låta det jämna ut sig av sig själv om det kunde det - och som synes kunde det det. Inget VNL heller, så det är bra pigmentering här.


Kommer knäcka min beskärda del ägg ikväll när jag lagar ugnspannkaka, så jag matchar med Lilla E:s "medicin" istället. Hon har slutat kräkas nu och har bytt ut den avslagna coca colan mot juice. Den här är barnens nya favorit och innehåller förutom apelsin även äpple och passionsfrukt. Och så passar den himla bra ihop med mitt nagellack också.

Betyg 4/5. Erkänn att ni trodde det skulle få full pott! Men även om jag är ganska så kär så är det ändå lite kvar till full pott. Typ enklare applicering eller något.