onsdag 11 januari 2012

China glaze, Sun worshiper

Idag kunde jag inte alls bestämma mig för vad jag skulle pryda tassarna med. Det gröna jag hade tänkt mig kändes helt plötsligt inte riktigt rätt. Jag knäppte alltså av en bild med mobilkameran på de otestade lacken jag har i nedersta lådan på min Helmer, skickade bilden till Perny och bad henne välja. Ganska snabbt fick jag svaret. "Soldyrkaren tycker jag." Och jag lyder. Så håll i hatten nu, för nu snackar vi NEON.


Det här är helt galet. Carazy! Ljust orange och neon så brallorna tar eld. Det här lacket säger inte ursäkta mig, det plöjer på och tar plats. Här kommer jag! Galet! Och jag älskar det. Faller handlöst. Så. Jädra. Läckert.


Kan ju meddela att det inte riktigt låter sig överföras till bild. Det är bra mycket knalligare på riktigt. Det är snudd på att jag inte vill titta på det för det gör faktiskt lite ont i ögonen efter en stund. Funderar på om de lyser i mörkret, skulle inte förvåna mig ett dugg. Handen försvinner liksom, det blir bara naglar - som lyser. Jag skulle kanske inte ha det här lacket på en anställningsintervju, men när det är dags för party - for sure.


Jag målade tre lager och det hade inte alls skadat med ett fjärde. Det var lite kritigt och kanske en aning svårmanövrerat, men hallå - jag bryr mig inte om det. Ett dugg. Det här är precis ett sådant där galet lack som jag älskar oavsett allt, bara just för att det är så galet. Jag kan inte riktigt sätta ord på min förtjusning. Bra valt av Perny, helt klart. Vitaminkick på naglarna.
Eftersom det är en neon så är det ju inte så värst blankt på egen hand. Neoner torkar matt. Eller plastigt om vi ska vara ärliga. Alltså på med Seche Vite. Inte för att det behövs för torktiden, för det torkar snabbt, men för att få den blanka yta jag föredrar.


Ingenting i världen kan lysa lika starkt som Sun worshiper. Ingenting jag har hemma i varje fall. Så det fick bli det mest knallorangea jag kunde hitta - en liten apelsin. Man tager vad man haver...

Betyg 5/5 för jag älskar det! Kan jag säga det tillräckligt många gånger?

15 kommentarer:

  1. Låna låna låna!!!

    Tyckte väl att det såg så där härligt ut på bild. Tittade lite på det andra gula också men tänkte näää, det är det första som är det bästa ;)

    SvaraRadera
  2. Wow, ja det är verkligen en fin och häftig färg! *såld*

    SvaraRadera
  3. Perny: Vaddå "andra gula"??? Var väl inger gult med på den bilden? *kollar mobilen* Ah! Du menar nog Peachy keen. Den är mer aprikosig an sig.
    Och det kan du väl få. ;)

    VV: Jodå, nu snackar vi! :D

    SvaraRadera
  4. Wow vad fint! Hoppas att färgen besvärjer fram solen ordentligt!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Ja här i Örebro har den lyst som bara attan idag. :)

    SvaraRadera
  6. Det här är utan tvekan det roligaste neonlacket i min samling! Helt underbart och unikt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolness! Jag kan svara under din kommentar! Det kunde jag inte igår. :)
      I varje fall - Du har helt rätt i att det är unikt. Och alldeles alldeles underbart.

      Radera
  7. Älskar't! Måste verkligen skaffa det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara gör't! Har svårt att tro att man kan ångra sig. Om man inte hatar neon och orange då...

      Radera
  8. Jag älskar det här lacket för det är så underbart glatt och livfullt! Man ler varje gång man bär det. Hela tiden! Ah!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå. Klyver snart skallen med mitt leende. :)

      Radera
  9. Åh vad vackert! Jag älskar denna, hur fin som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt frikking fantstisk, helt enkelt. :)

      Radera
  10. SW är min pick me up-färg, som cvitaminer på naglarna! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med till fullo. C-vitamin och lyckopiller på flaska. ;)

      Radera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!