Sidor

söndag 29 januari 2012

China glaze, Love Marilyn

Rätt svar på förra inläggets gissningstävling var såklart "Star Trek: Nemesis". Eller som den heter om man kallar sig Mrs Data: nnnnnnnnneeeeeeeeeejjjjjjjjj!!!!!!!!!
Först att gissa rätt var Cactus, så hon får bära äran över sin bedrift. Hedersomnämande till Sminkan, eller Mrs Worf som man också kan kalla henne.


Från science fiction till gammal hederlig Hollywood-glamour. Här har vi Love Marilyn från China glaze. Någon mer än jag som tänker på den där klassiska Marilyn Monroe slängkyssen? Leende mun och knallröda läppar?
Lilla E satt och kramade den här flaskan och pep av förtjusning igår, så det var inte så himla svårt att välja vad jag skulle måla på. Och smått rött glitter och större runda silverglitter kan väl aldrig bli fel? Väl?


Men jo det kan det. För det kan vara skitjobbigt. Det ser så enormt tättpackat ut i flaskan att jag blev uppriktigt förvånad över att det tog fyra lager att få det så här pass täckande, och då är det ändå jätteglest på sina ställen. Jag var fullkomligt medveten om att glittret låg i en klar bas och självklart hade jag kunnat lägga det över något annat, ett rött hade varit störtcoolt, men nu är ju jag sådär dumenvis att jag promt vill testa på egen hand. Antar att jag kommer ångra det när det blir dags att ta av det.
Appliceringen var inte heller någon höjdare. En massa fösande för att få glittret att sprida ut sig någorlunda jämnt.
Om det äter överlack? Har påven rolig hatt? Simmar en enbent anka i cirklar? Bajsar björnen i skogen? Självklart äter det överlack. I massor. Målade på det här i går kväll och de två generösa lager överlack jag målade på har nu blivit frukost åt Love Marilyn. Knottrigt är förnamnet. Orkar inte bry mig.


Matchar med ett halsband jag har snott av Lilla E. Jag brukar använd det som armband, funkar bra till det om man tar det i dubbla varv. Faktiskt var det hon som satte på mig det en gång - det är bara det att jag aldrig gett tillbaka det.
Idag ska jag inte gå på min svägerskas tårtkalas eller ta barnen på simskola. Lilla E har nämligen spenderat morgonen med att kräkas. Jippi för det - eller något.

Betyg 2/5. Skitsnyggt, men det är banne mig inte värt besväret. På egen hand i varje fall.