torsdag 29 december 2011

Topp 20 2011

Ojojoj. Det här var inte lätt. Bestämde mig till slut för att begränsa mig och "bara" visa upp mina 20 favoriter bland de nagellack jag visat på bloggen i år. Och med tanke på att jag bara har varit igång sedan juni så borde det inte vara några problem, men ack så fel man kan ha. Jag har så många favoriter även bland lack som inte fått högt betyg. En och annan av dessa har kommit med, men mest av allt är det lack med fullpottsbetyget 5 som syns på listan. Jag rangordnar dem inte - det kan jag inte.



1. China Glaze, Blue Iguna


2. China Glaze, Papaya punch


3. A-England, Perceval


4. Zoya, Tanzy


5. Color Club, Wild at Heart




7. H&M, Aqua


8. China Glaze, Midtown Magic


9. Zoya, Faye


10. Chanel, Peridot


11. Diamond Cosmetics, Lemon Yellow Zest


12. Nox Twilight, Debutante


13. China Glaze, It's alive!


14. L'Oreal #450


15. Orly, Royal Velvet


16. Max Factor, Deep Coral


17. Nubar, Moon Shadow


18. Butter London, Chancer


19. Butter London, The Black Knight


20. China Glaze, Poinsietta

Och nu undrar jag lite nyfiket - hur ser era egna listor ut? Och är det något på min lista som du tycker är skitfult? Sådant är alltid roligt att veta. 

9 kommentarer:

  1. Tycker alla lacken på din lista är fina! Har fortfarande inte skaffat mig Faye, det måste det bli ändring på! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket gäng! Jag gillar allihop :)

    SvaraRadera
  3. Vad kul det är med sånnt här! :D
    Bara för att du frågar då... ;) Jag verkligen avskydde Papaya Punch när jag testade den, men jag har kommit fram till att det måste vara nått fel på formulan i min flaska, så det gills väl kanske inte riktigt... men orange har aldrig varit min grej heller :)

    SvaraRadera
  4. Många tjusiga, jag har suktat efter It's alive ett bra tag nu.. Tror jag ska passa på snart innan det är för sent.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker lacken är fina på din lista. Jag vet hur svårt det är, jag satte ju ihop en lista på topp 20 of all times. Det går egentligen inte. Förra året utmanade Nailtastic oss att göra en topp 20 på lack som släppts 2010. Jag kunde inte det heller. Behövde typ göra en topp 70...

    SvaraRadera
  6. Vilka fina lack! Såg ett och ett annat som frestar lite extra :)

    SvaraRadera
  7. Nailtastic: Jag tror du skulle ÄLSKA Faye.

    Kerstin: Du skulle se godingarna jag uteslöt. ;)

    Cactus: Själv älskar jag orange så det kanske inte är så konstigt att jag har fyra (!) olika på listan. :)

    Honi: Ja herregud gör det! Det är årets bästa gröna!

    Sminkan: Det är inte riktigt som att välja bland sina barn, men nära på. :)

    Carina: Åhå. Nu blir jag nyfiken på vilka. :)

    SvaraRadera
  8. Många godbitar på din lista! Jag ska försöka fila klart på min idag. ;D

    SvaraRadera
  9. Chaosophia: Ser fram emot den. :)

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!