Sidor

torsdag 15 december 2011

OPI, Green-wich village

Så kan det gå. Skickade ett sms till älskade maken och frågade honom vad han ville att jag skulle ha för färg på naglarna när han kom hem. Svaret blev ljusgrönt. Alltså gick några otestade lack bort, så ni får nöja er med den här gamla godingen. 


När man säger ljusgrön till mig och det gäller nagellack, så tänker jag direkt på Green-wich village. Älskar det här passionerat fastän det har en bred pensel. Kan ju inte lacket rå för vilken pensel det fick med sig. Tänker jag.


Det här ärtgröna jellylacket  gör mig glad! Att jag efter tre lager fortfarande har aningens VNL gör mig inte så mycket. Det är en vacker grön som piggar upp ännu en grådaskig decemberdag. Dessutom har jag planer på att göra något med det som jag visar upp i morgon. Jag har nämligen räddat holofredagen - för några veckor framåt i varje fall.


I brist på ärtor att matcha med föll valet på det näst bästa - späd grönska. Här i form av en sprätt-iväg som jag fått av mamma. Den håller på att sätta nya blad nu, mitt i vintern. Antar att det betyder att den får gott om ljus i vårt överdrivet stora panoramafönster. Min gröna gräsmatta syns i bild också. Undrar just hur det blir med den där vita julen jag efterlyste...
Och ja - den heter ju knappast sprätt-iväg, men det är vad jag alltid har kallat den eftersom den sprätter iväg sina frön. Min mamma kallar den också så, så det så!

Betyg 4/5