onsdag 14 december 2011

Nyx, Asphalt

Förlåt för att jag är ombytlig. Har en massa lack i otestade lådan så minsta lilla skavank ger en anledning att lacka om. Och att dyka ner i handväskan efter mobilen gav mer än en liten skavank. Om man säger så. 


Så jag lackade om till det här, varför jag nu valde det av alla jag har att välja på. Kanske för att det stått där och väntat ett bra tag och jag så gärna ville ha det. Ännu en kärlek som inte höll hela vägen.
Asphalt är, trodde jag, ett svart jellylack med massor av olikfärgat glitter. Se bara så mycket glitter man ser i flaskan, det helt fullpackat ut!


I verkligheten är det här hela fem lager lack, och det är ju inte svart utan grått. Första lagret var så blaskigt att det knappt syntes på nageln och jag lekte med tanken på att lägga det över ett svart lack istället, men bestämde mig för att testa det på egen hand i varje fall. Med tanke på hur lite glitter det ändå är trots sina 5 lager så undrar jag hur det skulle se ut om man använde det som layering. Risken finna ju att det bara skulle se fånigt ut. Svarta naglar med 7 prickar glitter...
Till fördelarna hör att det inte äter överlack. Jag har fått det acceptabelt slätt med ett lager Seche vite.


Ibland är det bra att snön regnat bort så att jag kunde matcha lacket med vad det heter. Asfalt alltså. Nyasfalterat i oktober. Gick bara tvärs över gatan för att hitta en svart asfaltsfläck. Jag tror inte att grannarna såg mig.

Betyg 1/5.

9 kommentarer:

  1. Asfalten var snyggare, tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Barbro: Mmmm, jag vet. SJUKT besviken.

    SvaraRadera
  3. Såg ju mest brunt ut dessutom, namnet var ju en total miss. Fy för så skira lack!

    SvaraRadera
  4. Hm... jag gillar det! Kanske är just blaskigheten som gör det. Men fem lager - nej, det går bort. Synd..

    SvaraRadera
  5. Cactus: Kan ju hänga på din eländiga vecka. ;)

    Lackynails: Hade det inte varit så blaskigt hade det varit okej, nu är det blaskigt och därför INTE okej. Andra besvikelsen från Nyx...

    SvaraRadera
  6. det er inte så tokigt ut på bild men fem lager låter himla trist...

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Det var väl inte så hemskt irl heller, men som sagt - 5 lager är några för mycket, särskilt med tanke på hur lite glitter jag ändå fick för allt det jobbat.
    Fast det var lätt att ta bort i varje fall. ;9

    SvaraRadera
  8. Usch, jag hatade verkligen det här lacket. Det såg så lockande ut där på hemsidan när jag beställde det, men snacka om besvikelse när jag lackade med det. Fast jag minns inte att det var ett jellylack, alls! Kanske inte så konstigt iofs eftersom det var flera år sedan jag gav bort det till två glada barn, men ändå.

    SvaraRadera
  9. Choasophia: Är det inte jelly så är det blask. Var så tunn färg och det blev så pass blankt att ja bestämde att det var det, fast jag kan ju ha fel. Vet bara att jag är BESVIKEN!

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!