Sidor

fredag 30 december 2011

Holofredag: Color Club, Beyond the mistletoe

Årets sista holofredag klämmer jag till med ännu ett prismatiskt hologlitter från Color Clubs vinterkollektion. Denna gång är det ljust blå Beyond the mistletoe, som får äran att spraka i solskenet.


Personligen tycker ju jag att ett lack som heter något som helst med mistletoe=mistel borde vara grönt, men å andra sidan är ju det här bortom misteln och där kan det ju finnas skare. För det är vad det här påminner mig om. Silvrigt isblått med en lite ljust lila ton och så prismor på det. Hade det inte varit barmark hade jag matchat ute idag. I en snödriva. Men inte en snöflinga finns det på marken.


Bara för att solen skiner betyder det inte att holoeffekten vill synas, men tro mig - den är där. Jag har två lager av glitterlacket på bilderna och det ser ganska glest ut, men så upplever jag det inte alls på riktigt. Basen är klar så all färg ligger i glittret. Skulle självklart göra sig fint som ett layeringlack, men jag testar min vana trogen att bära det på egen hand.
Som allt annat glitter så käkar det här överlack till frukost, lunch, middag och mellanmål. Jag har tre lager överlack (!) och ändå är inte ytan slät. Ett tag funderade jag på om det här skulle bli årets nyårslack, men jag tror inte det. Inte för att jag ska göra något annat än att fira med älskade maken och de två minsta barnen, men jag vill vara fin på nyår även om jag bara är hemma.


Återigen ville Lilla E vara med och matcha och den här gången var det ljusblå glitterlimmet mitt i prick. Så pass faktiskt att hennes kusin som är på besök ifrågasatte att jag hade glitterlim på naglarna för "så gör man väl inte". Samma kusin tycker även att nagellacket är "fett nice". Jag älskar mina brorsbarn! Alla 8!

Betyg 2/5. Lite för mycket skrik för lite för lite ull. Typ.