Sidor

fredag 16 december 2011

Holofredag: China glaze, Snow globe

Nu ska jag gnälla lite. Inte på Snow globe för det är verkligen toppen, utan på den huvudvärk jag vaknade med i morse. Jädra onödigt kan jag tycka. Särskilt som jag mest legat och slumrat bort dagen till följd av detta och först nu orkar lägga in bilderna jag fotade i förmiddags till dagens holofredagtema. Jag kommer inte säga så mycket utan ni får titta på bilderna själva. Själv ska jag hjälpa älskade maken att laga middag nu. Fredagsmys med hamburgare, frittar och lökringar - home made. Hoppas huvudvärken ger sig av då.


Kan väl nämna att det är ett lager av hologlittret Snow Globe över gårdagens gröna naglar. Snow Globe kommer från årets julkollektion Let it snow och var allt jag drömde om och lite till. Köpte det på Tradera, av säljaren Nagelglädje. Köper väldigt många lack där om sanningen ska fram.




Passar väl bra att matcha med lite hederligt julgransglitter. Det här har dock suttit på en tärna, Lilla E sjunger i en kör och förra fredagen var jag på en mycket stämningsfull Luciakonsert där hon medverkade. En sådan där fin konsert som man sitter och blir lite högtidlig av och får torka en och annan tår av.

Sätter inget betyg idag. Tänker nog ge mig på att testa det på egen hand inom en inte alltför avlägsen holofredag.