Sidor

torsdag 1 december 2011

H&M, Envy me

Fortsätter med grönt för grönt är skönt. Det här lacket har jag haft i lådan ett bra tag, men det är ju inte mindre snyggt för det.


Envy me från H&M, för man kan ju bli grön av avund. Har hänt mig flera gånger faktiskt. Just nu är jag avis på barnen som ska få öppna godiskalender fram till jul. Själv är jag så sugen på lakritsgrodor att jag drömmer om dem. I kid you not.


Ja, nagellack var det... Envy me är påmålat i två lager. Det är en ganska kall grön som drar en del åt blått. Tjockfull med skimmer som ger ett härligt djup. Jag tycker den är så vacker, så vacker. Jag tror att det här har utgått ur sortimentet, så om du älskar det - sorry...


Inte för att det är en jättebra matchning, men det är ju grönt i varje fall. Det här är ett saltkar i serien Berså från Gustavsberg i design av Stig Lindberg. Just den här + kompisarna pepparkar, oljeflaska och vinägerflaska, har jag fått i arv från min farmor och farfars hem. Jag älskar den här designen och önskar mig alltid någon ny del till min samling. Det finns i nyproduktion sedan några år tillbaka, men helst av allt vill jag ha vintageporslin.

Det bästa med den här matchningen är att den tydligt visar att lacket drar åt blått. Eftersom det var ett tag sedan jag använde det så hade det skiktat sig och det låg ett lager blått allra överst, så den här gången vet jag att jag har rätt.

Betyg 4/5