Sidor

tisdag 20 december 2011

China glaze, Holly-day

Gissa vem som lyckades med konststycket att lacka in ett hårstrå i dagens sköna gröna? Jo just det - jag. Jädra klantigt av mig, men så kan det gå. 


Klart det är gröna lack med i en julkollektion, konstigt vore det annars. Så även i kollektionen "Let it snow" från China glaze. Har ni förresten provat att googla frasen let it snow? I varje fall om man har Google chrome som webläsare, så blir det mycket roligt. Ett litet bonustips sådär.


Jag trodde faktiskt att det här skulle vara mer jelly än vad det var. Mer som en kräm med jellydrag. Täckte bra på två lager, och jag tycker nog att det där andra laget behövdes för att jämna ut.
Det här är en mycket trevlig grön färg, kan tänka mig att den passar de flesta. Jag är däremot lite gnällig och skulle önska att det var aningens mer klargrönt. Hade hoppats på att det här skulle bli min nya gröna favorit, men det blev det inte.


Och i jultider matchar man med en smällkaramell i de klassiska julfärgerna. Jag tror det är Lilla A som pysslat den här i skolan, men jag kan ha fel. Den är inte från i år utan låg där bland julgranspyntet när vi klädde granen i söndags, efter att Lilla E tjatat hål i huvudet på både mig och pappan om att klä den. Jag är nöjd med att vi höll ut till 4:e advent. Den blev fin i varje fall, fastän den är av plast. Ibland hoppar det upp små katter i den också. Eller ja - ganska stora katter.

Betyg 3/5. Som sagt - inte helt nöjd med färgnyansen, men det är snyggt.