Sidor

torsdag 22 december 2011

Butter London, The Black Knight

The Black Knight! Ja herreminje vad jag måste ha ett lack med det namnet! Tänker absolut jättemycket på Monty Python och deras film "The holy grail". Älskar den här scenen där Kung Arthur hugger av bit för bit av den Svarte Riddaren och han vägrar ge upp. "What are you gonna do? Bleed on me?!"


Så, för att återgå till nagellack då, det är ju inte en filmblogg det här. Anledningen till att jag visat upp tre Butter London den här veckan är att det kom en liten trevlig leverans från Nailmail häromsistens. Varför vänta om man kan låta bli?


Här var det glitter! Som namnet antyder är det en svart bas, och i det finns det massvis med smått glitter i rött, turkost, silver och cerise. Tycker att det cerisa och det turkosa syns mest. Stora J föll ganska så handlöst för det här, så för första gången sedan hon tog studenten i juni har jag fått äran att lacka hennes naglar. Skojsigt. På henne lade jag ett lager av TBK över ett lager svart för jag tyckte basen såg så skir ut.


Men det vete rackarns om det verkligen behövdes. Min vana trogen lackade jag TBK på egen hand, och det är faktiskt bara två lager på mina naglar. Ser att jag kunde ha lackat ett extra på tummen, men det struntar jag högaktningsfullt i. Det är acceptabelt slätt med ett ett lager Seche Vite, men inte helt. Ytterligare lager topplack skadar nog inte. Får bli efter lunchen.


Vet att Sminkan var nyfiken på hur jag skulle välja att matcha det här, och det var jag också. Valde dock att plocka upp det rosa glittret och matcha det mot - ser ni vad det är?


Just det - stora J har färgat håret. Knallrosa! Så himla läckert att jag nästan tycker det är synd att färgen är urtvättbar!

Betyg 5/5. Kärlek i en flaska.