Sidor

måndag 19 december 2011

Butter London, Victoriana

Så kör vi blå måndag igen, idag trallar jag dock på Friday I'm in love med The Cure som faktiskt inleds med frasen "I don't care if Monday's blue". Så det så! Och när det är Brittiska band som inspirerar så passar det väl bra att lacka på med huvudstaden, eller ja - Butter London. 


Här i färgen Victoriana. Och bli inte rädda när ni ser den där jättekorken, man lyfter nämligen bort den och under finns en betydligt mindre att hålla i när man ska lacka. Faktiskt så pass liten att den blir lite svår att hålla i. Men det kan det vara värt...


För i den lilla flaskan gömmer sig ett vackert blågrått lack med silverskimmer, kanske att det till och med drar lite åt grönt. På bilden två lager toppat med Seche Vite. Torktid snabb. Nästan så jag kunde ha hoppat över SV, men har man en vana så har man.
Lacket flyter på bra och täcker bra, det där andra lagret målade jag också på nästan bara för att det är en vana jag har. Fast jag såg faktiskt en kal fläck på nagel, så helt onödigt var det inte. Inga appliceringsproblem alls, förutom att korken var lite liten att hålla i då.


Jaja, jag vet att det är suddigt, jag skakade visst lite när jag höll handen mot väggen. Tyckte dock att det här matchade så fint mot det blå skåpet jag broderade för sisådär 17 år sedan. Det här är nämligen en sådan där presentkalender jag fick för mig att brodera till stora J när hon var Lilla J. I år tjänstgör den som godiskalender och har hittills lämnat ifrån sig klubbor, chokladbitar, skumtomtar, sura nappar, Toblerone, sockerbitar och annat snask. En godis om dagen gör barnen snälla. Väl?

Betyg 3/5. Hade hoppats att det var lite klarare blå och inte riktigt så grå. Men man kan inte få allt.