onsdag 9 november 2011

IsaDora, Gold sparkles

Nej. Det är inte svarta prickar i själva lacket. Det var tydligen rester från Near dark i penseln till min Seche Vite. Jag är inte helt glad över det. Faktiskt. Men nu är det åtgärdat.


Det här är egentligen Lilla E:s nagellack. Hon har en liten min hon gör som jag har svårt att motstå. Påminner starkt om en viss katt från Shrek. Den minen anlade hon när hon fick se Gold sparkles, och när det gäller nagellack är jag kanske inte världens mest svårövertalade. Det tillhör dessutom IsaDoras julkollektion för i år, men det visste jag inte när jag köpte det.


Och hur upplever jag det här då? Jo, som ganska grynigt. Låter kanske konstigt om ett nagellack, men det ville liksom inte uppföra sig som ett sådant. Sandigt kanske är ett bättre ord? Det ser kornigt ut på bilderna och det var ungefär så det var att lacka på det. Jag upplever det inte riktigt så kornigt på nageln, mer gnistrigt, som namnet på lacket antyder.
Sen vet jag inte om jag tycker att det passar mig riktigt. Kommer nog göra något busigt med det känner jag. För övrigt är det två lager.


En annan sak som Lilla E fick mig att köpa med den där lägga-huvudet-på-sned-och-titta-på-mig-med-världens-största-ögon-minen är detta halsband med ett guldigt hjärta. Det var hon som pinnade upp på sitt rum och hämtade det för att jag skulle matcha med det. Mammas gullunge! Så egentligen kan man kanske kalla det här för hennes inlägg eftersom både lacket och matchningen är hennes. Hon lackade sina naglar samtidigt som mig, så hon matchar mig hon också. Hon hade dock inte tid att vara med på bild - hon drog till lekparken med sin kusin och sin farmor istället.

Betyg 2/5. Känner bara "meh" över det här. Lite trist och platt och tråkigt.

9 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser jättefint ut! Jag spanade på det och dess silvriga kollega i julas, men föll tillslut för Chinea Glazes varianter istället.

    SvaraRadera
  2. Det är ju inte tokigt alls men jag nöjer mig nog med att ha China Glaze guldfoil från förra julen.

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Jag är inget stort fan av den här typen av guld. Tycker den känns lite kall. Men den är ju inte jättehemsk.

    Sminkan: Jo, man behöver ju knappast två...

    För övrigt har jag redan busat med det, men bristen på ljus gör att jag väntar till imorgon med att visa buset.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar finishen jättemycket!

    SvaraRadera
  5. Chaosophia: Inte jag. Men hade det varit silver hade jag nog älskat det.

    SvaraRadera
  6. Detta ligger hemma på vänt att få testas. H&M hade halva priset på alla sina lack igår och jag sprang inom för att lägga vantarna på Black Galaxy men när jag ändå stod där slank de andra två i julkollektionen ner oxå. Det var ju så billigt;)

    SvaraRadera
  7. Angelica: Kände spontant att det vore snyggt som grund under en konadstämpling eller lite nail art. Som jag inte pysslar med. Men det gör ju du. ;)

    SvaraRadera
  8. Känner nu en viss press att hitta på något extra kul med detta lacket;) Nu var det ett tag sedan det blev någon nailart så det är kanske dags snart igen.

    SvaraRadera
  9. Angelica: Ser jag fram emot. Positiv press hoppas jag. :)

    SvaraRadera

Hej! Jag blir jätteglad för kommentarer.
För enkelhetens skull svarar jag på frågor här.

Observera att reklam och spam kommer raderas - likaså anonyma kommentarer oavsett innehåll. Glöm inte att skriva under alltså!