Sidor

onsdag 26 oktober 2011

Tema rosa: Nox Twilight, Citrus

Ett lack som heter Citrus kanske man skulle tro var orange eller så. Det trodde jag när jag beställde hem det eftersom det på återförsäljarens sida stod att det var en neonorange. Men det är det ju inte. Det är ett korallrosa lack med guldskimmer. Så det var ju tur att köpte det för att det är en Twilight-produkt och inte för att jag absolut ville ha ett orangeneonlack i samlingen. Då hade jag nog blivit besviken. Nu - not so much.


Jag blev som sagt lite förvånad då lacket inte alls var en neon, men ledsen kan man ju knappast bli. Jag gillar nämligen det här. Jag fullkomligen älskar guldskimret. Grundfärgen är däremot lite svår att beskriva, men jag tror jag kommer ganska nära med korallrosa trots allt. Visst ser man de orangea tonerna där, men rosa dominerar absolut. I vissa ljus är det till och med ganska så knalligt rosa. Laxigt, sådär.


Här syns guldskimret tydligt. Det är verkligen jättevackert. Jag målade på två lager och toppade med Seche Vite. Torktid = toksnabb.


På matchningsjakt i Lilla E:s rum som vanligt. Hittade en Littlest Pet Shop-katt den här gången, med en rosett som nästan var lika som lacket. Men bara nästan. Ett tag funderade jag på en apelsin bara för att visa hur icke-orange det är, men den här lilla kissen var onekligen sötare.

Betyg 4/5.


Speaking of söta katter - vad gillar ni den här killens sovstil? Kunde inte motstå att fotografera honom på hallmattan som han skrynklat ihop och somnat på, med ena benet under kroppen. Det är sällan man ser honom sova normalt.
Sedan passar han in i Twilight-temat också, eftersom han heter Cullen och Nox Twilights flaskor pryds av just familjen Cullens vapen. Jag fick ju inte döpa honom till Edward rätt av, så...

Idag är det Rosa bandet-galan. Som ni har förstått har jag haft en bra anledning att tigga pengar i år. Vill ni veta varför så klicka gärna här för att läsa ett förklarande inlägg.
Annars - you know the drill - sms:a ROSA till 72988 för att skänka 50 kronor eller sätt in valfri summa på Cancerfondens pg 90 1986-0.