Sidor

söndag 23 oktober 2011

Tema rosa: IsaDora, Pink Cadillac

Har jag sagt någon gång hur illa jag tycker om IsaDoras breda penslar? Värt att nämna igen. 
Jag. Avskyr. IsaDoras. Breda. Penslar. 
Särskilt när den sitter på sniskan så man inte ens kan hålla i korken bekvämt när man målar. Tack för den.


I övrigt är det här ett milt ljusrosa krämlack. Älskade maken ville att jag skulle ha något ljust på naglarna, så jag radade upp ett gäng och han valde det här. Kan ju inte hjälpas att jag undrar om han valde det för att det heter som ett bilmärke, bilfjantig som han är. Mina tankar går till Elvis Presley. Jag har för mig att han hade en rosa Cadillac. Sen var det väl Natalie Cole som sjöng om en har jag för mig. Usel låt.


Två lager fick vara bra idag. Kanske att jag tycker att det är en nyans mörkare på riktigt. Och gissa vad - jag börjar tröttna på rosa naglar nu, men jag har några godbitar kvar jag vill visa upp. Och nu är det ju bara 8 dagar kvar på månaden, och har jag stått ut så här länge ska det väl gå en stund till.


Lilla E:s rum är verkligen en guldgruva när det gäller att matcha upp rosa naglar. Här är täcket hon böt till i fredags. Rosa med en massa hjärtan på. Påslakanet innan pryddes av Hello Kitty. Jag tror att hon har Hello Kitty och Littlest Pet Shop i sådana mängder att hon snart kan öppna en egen affär.

Betyg 3/5. Inte jättekul, inte jättehemskt.

Cancerfondens pg 90 1986-0, sms:a ROSA till 72988 för att skänka 50 kronor till Rosa bandet. Det är därför jag är rosa den här månaden. Jag kommer förklara varför i min andra blogg och länka dit när det är dags. Till dess tackar jag för ditt bidrag.