Sidor

fredag 28 oktober 2011

Tema rosa + Holofredag: Orly, Robo romance

Så sjukt trött på rosa nu! Då är det en himla tur att man kan bli påmind genom en sådan här krönika om varför jag gör det här. Eller läs den här. Den är också bra. Så idag inleder jag med tiggerierna: 
Snälla rara ni! Sätt in valfri summa på Cancerfondens pg 90 1986-0 eller sms:a Rosa till 72988 för att skänka 50 kronor. Och kom ihåg att man kan skänka till Cancerfonden andra månader än oktober också.


Dagens bidrag till holofredag, som även är med i mitt eget rosa tema, är Robo romance från Orly. Ett tämligen skittrist rosa lack med spridda skurar av hologlitter. Klicka upp bilderna för att se bättre. När jag fotade med blixt så åts holoeffekten upp av blixten, så det är faktiskt dagsljusbilder jag visar. Alla utom en...


Det här är ett sånt där läbbigt skirt lack och jag har målat 4 lager för att få det att se ut som en fransk manikyr. Typ. Jag antar att det rosa ska stå för romance i namnet, och holglittret är robo. Och ja - det var på grund av namnet jag köpte det här. Science fiction-vibbar liksom... Så fånig!


Åh kära nån! Matchade riktigt fint mot Nasse. Enda blixtbilden.

Betyg 2/5. Hade det inte haft glittret hade det varit 1.

Börjar fundera på vad jag ska måla om till 1 november. Jag har hela China glaze Halloween-kollektion står och väntar. Eller kanske någon orange? Vilken färg vill ni se? Hjälp Mrs Data att välja nu.