Sidor

fredag 21 oktober 2011

Tema rosa + Holofredag: MNY #265

Holofredag igen. Inte helt lätt att hänga på när man har ett månadslångt färgtema. Men jag gör mina tappra försök. 
Den här fredagen föll valet på jellyrosa #265 från MNY, Maybellines billighetsmärke. 


I flaskan ser det ut att vara rött, och det var därför jag köpte det, men väl på nageln når det inte riktigt fram utan hamnar på en mycket mörkt rosa. Snyggt det med, så egentligen klagar jag inte.


Det är ganska glest med minihologlitter i en jellybas. jag målade på tre lager för att slippa ifrån VNL, men om man står ut med det så får det en mycket fin ceriserosa nyans med två lager. Färgen djupar lite för varje lager, och kanske kan man bygga upp det till rött med fler lager. Men det orkar jag inte bry mig om. Och så var det ju rosa som gällde den här månaden.


Ännu en gång upp till Lilla E:s rum på jakt efter något att matcha med. Hittade ännu en sminkspegel, den här gången med den högt älskade Hello Kitty på. Jag får inte låna den heller. Sniket. Hon har alltså två hopfällbara sminkspeglar och jag har ingen. Och hur ofta behöver en 8-åring bättra på läppstiftet? Just det.

Betyg 4/5

Cancerfondens pg 90 1986-0, eller ett sms med texten ROSA till 72988 för att skänka 50 kronor. Men det har du väl redan gjort vid det här laget?