Sidor

fredag 7 oktober 2011

Tema rosa + Holofredag: China glaze, TMI

Det rosa temat fortsätter. Sminkan frågade mig i kommentarerna till förra inlägget om jag verkligen skulle palla med att ha bara rosa hela månaden och svaret är ja. Jag kommer antagligen kräkas på rosa lagom till november, men man får väl offra sig för forskningen. Dessutom bor jag med en mycket rosafixerad dotter, så jag är ganska van vid att se rosa dagarna i ända. Jag är väl avtrubbad eller något.


Dessutom är det fredag idag och därmed holofredag, detta roliga lilla tema som Skimmerskuggan startat upp. Och faktiskt är det så att jag har ett rosa hololack - det enda jag har ur China glaze OMG-kollektion från 2007, nämligen det rosabruna TMI. Jag köpte det här för att säljaren kallade det för ett rött prismatiskt lack och jag är en sucker för röda lack. Så jag blev kanske aningens besviken på att det inte var rött, utan mer rosa med brun underton, men ingenting i världen kan göra mig besviken på holoeffekten i det här. Linjära regnbågar en masse! Love it!


När jag lackade sken solen, när jag skulle fotografera rullade stora svarta moln in och nu regnar det. Så jag har använt blixt för att regnbågarna ska synas. Om jag tittar på dem i det grådassiga ljus jag har just nu, så syns holoeffekten tydligt, men den vill inte riktigt fastna på minneskortet i kameran (här hade jag skrivit film för några år sedan...) om man inte blixtrar till det.


Så här med facit i hand så ångrar jag mig ganska så rejält att jag bara köpte det här lacket ur OMG-kollektionen. Till mitt försvar så köpte jag det innan mitt lackintresse exploderade och jag började köpa ovanligare märken. Innan dess var det Depend och IsaDora som gällde, lack som var lätta att hitta lite överallt. China glaze var det märke som skickade mig in i "fördärvet", och TMI var bland de första jag klickade hem.


Jag målade på två lager och toppade med Seche Vite.


Dagens rosa matchning hittade jag i kyldisken sist jag var och handlade. På tillfälligt besök i kesosortimentet hittar vi hallon, som jag är galet förtjust i. Den här smaken har tagits fram till Rosa bandet-kampanjen och för varje förpackning som säljs skänks 1 krona av priset till bröstcancerforskningen.

Betyg 5/5

Cancerfonden pg 90 1986-0, sms:a ROSA till 72988 för att skänka 50 kronor.