Sidor

söndag 9 oktober 2011

Tema rosa: H&M, Pink

Nylackade naglar och Japans Grand prix på tv. Bra söndagsmorgon. Och här är det ena av de lack jag har från H&M som heter Pink. Det andra är en sådan där miniflaska och den kommer nog upp endera dagen. Och det är ju rosa, så det gör ju skäl för namnet, även om det är föga fantasifullt. Särskilt som de har ett annat lack som heter samma sak.


Pink har en kompis som heter Aqua som jag fullkomligt älskar. Det här rosa innehåller även det guldskimmer, men inte på samma sätt som i Aqua där det gav en duokrom effekt. Här syns det på ett annat sätt att det är mikrosmå guldglitterkorn i den cerisa basen, men det är ändå fint. Älskade maken fick något blankt i blicken så jag antar att det är godkänt även där.


Jag målade på två lager och tycker faktiskt att det räcker bra med det. Irl kan jag se aningens av VNL men inte alls så att jag blir störd av det. Jag gillar penseln i det här lacket också, lagom bred, lagom lång och lätt att styra på nageln. Jag stör mig en aning på att H&M har 7 miljoner olika flaskdesigner. Allt från de små minilacksflaskorna, till de platta flaskorna med jättekork. Av de jag har provat att lacka med föredrar jag de här, för jag tycker korken är bekväm att hålla i. Men det där är ju en smaksak.


De två översta bilderna är tagna i solen genom mitt köksfönster och den här sista är tagen i mer dämpat ljus i soffhörnet. Lilla E ville nämligen att jag skulle matcha mot hennes leopardfläckiga pläd som hon släpar med sig överallt som om den vore en snuttefilt. 49 väl spenderade kronor. Det är bara det att det ligger en katt på den, så jag var tvungen att nöja mig med mer dämpat ljus. Han sover ju så sött, har dragit upp ena bakbenet och har det som huvudkudde. Undrar om han någonsin sover normalt...

Betyg 4/5. Det är en klarare och kallare rosa irl än vad mina bilder visar. Och jag gillar't.

Sms:a Rosa till 72988 för att skänka 50 kronor. Eller donera valfri summa till Cancerfonden pg 90 1986-0.