Sidor

torsdag 13 oktober 2011

Tema rosa!: H&M, Pink den andra

Ja okej då - jag fuskade med Cetuem. Det var mer orange än rosa. Den rosa tonen som finns i det fastnar inte alls på bild, jag har knäppt av hur många bilder som helst i olika ljus, men nej. Och om det inte fastnar så  fuskade jag. Väl. Attans! 

Men nu jädrar i min lilla låda är det rosa! Det heter till och med det, för här kommer nummer två av de lack jag har från H&M som heter "Pink". Det här är en sådan där miniflaska som såldes i ett set om 4 lack, tror de hette Summernails. 


Målade på två lager bara därför att. Tror det hade räckt med ett om jag ska vara ärlig, men jag var väl i farten eller något.


Så - cericerosa alltså, med ett blått skimmer som inte är jättetydligt  men som anas och finns där.


Och vad bättre att matcha med än klassikern "Pretty in pink"? Ack du ljuva ungdom! Jag äl-l-l-l-l-SKAR den här filmen! Sen att man nu vet att Andrew McCartey var fullfjädrad alkis på den tiden och bakis under nästan hela inspelningen - äh vafan - det kan jag bortse från.
Varje gång jag ser den här vill jag klippa mig som Andie. Jag funderar ju på vad jag ska göra med håret, så det kan kanske vara en idé.... (Som sagt var.)
"May I admire you today?"

Betyg 3/5.

Rosa tema - sms:a ROSA till 72988 för att skänka 50 kronor, Cancerfondens pg 90 1986-0.

Lördag 15/10 är det Rosa dagen - klä dig i något rosa för att visa ditt stöd. Jag hänger på - gör du?