Sidor

tisdag 4 oktober 2011

Tema rosa: Depend #190

Det går himla bra att kalla mig dumbom om ni vill det. För här kommer en sådan där skir historia till. Så går det om man i ett desperat försök att få världens tröttaste 8-åring att sätta sig vid frukostbordet, lovar att hon ska få välja nästa rosa lack att måla på. Trött som hon var visade hon bara upp sin egen hand som pryds av detta Dependlack som jag köpte till henne efter att hon lagt huvudet på sned och med världens största ögon sagt snääääääääääääällaaaaaaaaaa med sin ljuvaste stämma. Mamma kunde inte säga nej. Men det här är hennes lack, inte mitt, och hon får gärna behålla det.


Det blir liksom ofrånkomligt att jag jämför det med gårdagens besvikelse från Kicks. Det är skirt, det är ljust rosa, det skimmrar och det är samma antal lager (3). Men det skiljer sig från gårdagens bottennapp med att i varje fall ha en grundfärg. Det här är ljust babyrosa med aningens mörkare rosa mikroskimmer, som drar en aning åt det blå hållet. Gulligt, liksom, men inte mer.


VNL galore - som väntat. Det får sitta kvar över idag. Kan knåda av det i bulldegen jag ska göra med barnen när de kommer hem från skolan. Det är ju kanelbullens dag idag, gubevars!

Och nu vill jag även passa på att klaga på Depends topplack Quick & Shine. Man skulle ju kunna tro att det skulle kunna funka bra med ett lack från sitt eget märke i varje fall - men icke. Det är nu snart 2 timmar sedan jag lackade, och det känns fortfarande sådär gummiaktigt när man tar på det, och det är inga som helst problem att klämma fast ett fingeravtryck på ytan. Alltså - jag anser mig vara ganska så duktig på engelska, så jag trodde ju att quick betydde snabb. Jag hade visst fel...


Och så matchningen. Det här är en alldeles speciell skapelse ni får se i bild. Det är en av mina bästa vänner som tillverkat den av rosenkvarts och jag grät när hon visade den för mig första gången för att jag tyckte den var så vacker. Det här är min brudkrona.

Betyg 2/5. För det är bättre än det jag hade på mig igår. Det här syns i varje fall.

Dagens rosa gärning blir att dricka te till mina kanelbullar, men inte vilket te som helst. Mitt älskade Earl Grey från Lipton fick se sig slaget av Twinings Lady Grey sist jag skulle fylla på förrådet.
För varje paket Twinings Lady Grey skänks 2:50 till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Finns både som påste (ryser) och i löste. Innehåller svart te, apelsinskal, citronskal, blåklint och citrusarom. Inte lika gott som Earl Grey, men det gör gott för själen.
Eller sms:a ROSA till 72988, eller sätt in en slant på pg 90 1986-0.