Sidor

torsdag 27 oktober 2011

Tema rosa: China glaze, Good witch?

Nu börjar jag bli rejält trött på rosa, men jag strävar oförtrutet på. På tisdag är det november, och jag har väl sällan längtat så till just den månaden som jag gör just nu. Tror jag ska Halloween-lacka lite då.


På tur att bli oktobermanikyr hittar vi Good witch? från China Glaze. Frågetecknet är inte mitt, lacket heter så. Det kommer från kollektionen "The Wizard of Ooh-Aaaz returns" som även gav oss Ruby Pumps. Får en känsla av att det här ska vara lite av en rosa variant på det.


Här har vi alltså ett babyrosa lack med smått rosa glitter. Frostig finish, faktiskt, och inget jag börjar hjula av direkt. Lackade på två lager.


Flowerbomb i en specialflaska. Mamma och pappa köpte den i en Tax Free-shop på en av sina många resor. Det var på rea då, eftersom det här var en specialutgåva till jul, och julen hade passerat vid det laget.
Doften var däremot inte julanpassad utan likadan som vanligt. Och med tanke på att det här är en av mina favoritparfymer så blev jag inte direkt ledsen över att få den.

Toppnot: Mandairn, bergamott, apelsin
Hjärtnot: Sambac jasmin, liljekonvalj, Centifolia ros
Basnot: Amber, cashmeran, patchouli

Betyg 3/5. Lite mesigt, men det ska ju ändå av imorgon när det är holofredag.

Cancerfondens pg 90 1986-0, sms:a Rosa till 72988 och skänk 50 kronor.