Sidor

fredag 2 september 2011

Nfu oh #60

Håll i hatten för nu tänker jag svära. Fy fan vad vidrigt det här lacket luktar! Riktigt jävla tokhemskt. Jag hoppas innerligt att det ger sig när det har torkat hela vägen igenom, annars kommer jag få en hejdundrande huvudvärk, och jag är aningens trött på att känna mig sjuk nu. Faktiskt.


Annars då? Ett brunsvart lack med opaliserande flakes som skiftar i färg från guld till orange. Jag bär det ensamt här, i 3 lager, men målat över ett svart lack kan jag bara gissa att det skulle bli ännu snyggare. För det är verkligen riktigt läckert - och höstigt. Faktiskt så påminner färgen mig om Ick-a-body från China Glaze Halloween-kollektion 2010, fast där var det glitter och inte flakes, och bara orange.

Basen i de här lacken är skir så att flaksen kommer till sin fulla rätt. Därför lämpar sig de här lacken bra, eller bäst, för layering. Jag är dock envis och vill se dem på egen hand. Jag tycker faktiskt inte att det var så farligt med de här tre lagren heller. Och med Seche vite var det torrt på acceptabel tid.

Jag kan inte riktigt förstå varför jag låtit det stå olackat så länge. När jag valde det idag var det nästan med lite ilska. Bara för att bli av med det liksom. Och nu när det är på tycker jag att det är precis så fint som jag trodde att det skulle vara när jag beställde det. Men som sagt, det är nog ännu snyggare över svart. Ska jag testa nästa gång.

Jag är Team Edward. And darn proud of it. Har nedräkning till "Breaking dawn 1" som jag planerar att se med några lika stolliga väninnor. Bara 75 dagar kvar nu...

Betyg 3/5