Sidor

torsdag 29 september 2011

A-England, Galahad

Galahad var son till Lancelot och Elaine. Han var även en av de mest ärofulla riddarna kring det runda bordet och ses nästan som en Jesusgestalt i den arturianska legenden. Det var han, som tillsammans med Perceval, fann den heliga Graalen. Det finns många historier om Galahads sökande efter Graalen, som han till störta delen sökte på egen hand.


Lacket Galahad är ett underbart tealfärgat krämlack som gav full täckning med endast ett lager. När målade jag på så lite senast? Någonsin?


Hittade lite höstsol att fotografera i. Det enda sorgliga med det är att man så tydligt ser hur fula mina naglar är. Jag måste verkligen bli lite snällare mot dem, har slarvat ordentligt med nagelvården ett tag. Shame on me!


Svårmatchad liten rackare, men efter mycket letande hittade jag en liten ponny i lilla E:s rum, med nästan rätt färg på svansen.

Betyg 4/5

Lyckades fläka av lacket på lillfingret sådär med en gång, men eftersom det är holofredag imorgon så gör kanske inte det så mycket. På med ett holgrafiskt lack och häng med! Jag har valt ut ett himla tjusigt lack att visa upp. Hoppas bara att solen är framme imorgon med så det kan visa upp sig i all sin glans.