Sidor

torsdag 15 september 2011

China glaze, Foxy

China glaze är nog det lackmärke jag har flest av. Vet inte varför det blivit så, måste bero på att jag gillar deras formula och att de finns i så många underbara färger. Här har vi en rödbrun skimmerskönhet från förra årets höstkollektion Vintage Vixen. Just nu står det med de bruna lacken, för det är så fullt i den röda lådan, men de röda tonerna är tydliga i det här lacket. Jag tycker dock att det är mest brunt, kastanjebrunt till och med. Så det är det ju typiskt att jag inte hittade några kastanjer att matcha med trots att vi har en 10-meters kastanj i trädgården. Några veckor för tidigt. Katterna hann ju rymma genom altandörren när jag letade i varje fall. Kul för dem.


Det känns ju verkligen att hösten är på väg nu, och en av mina Facebook-vänner (kanske lilla E:s blivande svärmor om kärleken mellan hennes E och mitt håller i sig!) ville gärna se lite mer höstiga färger på naglarna nu. Det är därför jag hållit mig till den varma skalan de senaste dagarna. Hittade till och med lite sol att fotografera i, men den gömde sig snart.


Det är gott om guldskimmer i det här lacket som ger det en glöd utan dess like. Jag tycker att det här är ungefär hur vackert som helst. Jag målade på två lager.


I brist på kastanjer att matcha med valde jag istället denna lilla praktiska pryl. Färgen på kanten stämmer mot den på naglarna om inte annat.
Vad det är? En vitlöksrivare i keramik. Funkar bra att riva ingefära på också. Jag har fått den i present av min svärmor en gång. Hon vet allt vad man ska ge en matlagningsnörd.

Betyg 5/5. Inte för att jag har så mycket brunt i samlingen, men det här är nog det vackraste bruna lack jag vet. Än så länge...