Sidor

söndag 21 augusti 2011

Sleek, Eclipse

Nog för att jag tycker det är snyggt med svarta lack, men behövde jag verkligen ett till? Nej - det behöver jag inte. Ändå kunde jag inte låta bli när jag skulle beställa min Curacao-palett från Sleek. Var ju bara "tvungen" att testa ett av deras lack också. Frågan är bara varför jag valde det svarta? Var jag helt dum i huvudet eller? Svaret där är nog ett ja. Och så skrapar jag lite med foten och tittar skamset ner i golvet.


För hade det här lacket hetat något annat än Eclipse hade jag nog inte valt att lägga just det här i varukorgen. Så pinsam är jag. För vad heter tredje boken i Twilight-serien? Just det. Shit vad jobbig jag är...

Sleek påstår att deras lack täcker med ett lager. Och om man nöjer sig med ojämn täckning och kala fläckar så stämmer det. Annars är det bäst att måla på ett andra lager också.

Och såklart matchar jag upp med paletten som startade det hela. Fick ett rejält habegär på den här efter att ha sett den på diverse beauty-bloggar. Ångrar mig inte en sekund. Sleeks make up köper man härifrån. Klart prisvärda grejer.

Betyg 3/5. Det är ju en fin svart, med bra täckning. Önskar bara att jag hade testat en annan färg av alla de som fanns att välja på och inte blivit knäpp när jag handlade.

Helgen har jag annars spenderat med att lacka naglarna om och om igen. Med start i morgon och resten av veckan tänker jag nämligen bjuda på ett särskilt bloggtema där jag slår ihop min och älskade makens hobbies. Han kommer vara delaktig i ett hörn med lite kommentarer också. I detta tema ingår mina första treavande försök till nail art, och det kanske inte är jättefint, men jag hade roligt i varje fall.

Ledtråd? Älskade maken hänger en del inne på Bilbaneforumet...